3-4 gadus vecu bērnu radošās darbības veicināšana veidošanas nodarbībās pirmsskolā
Author
Cīrule, Justīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Justīne Cīrule Darba vadītājs: Dr. Paed. Daiga Kalēja Gasparoviča Pētnieciskā darba temats: 3-4 gadus vecu bērnu radošās darbības veicināšana veidošanas nodarbībās pirmsskolā. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā veidošanas nodarbībās pirmsskolā veicināma 3-4 gadus vecu bērnu radošā darbība. Pētījuma uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt literatūru par radošo darbību un tās veicināšanu. 2.Teorētiski analizēt pirmsskolas bērnu vecuma attīstības iezīmes un īpatnības. 3.Teorētiski analizēt literatūru par veidošanas nodarbībām pirmsskolā. 4.Pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījuma jautājums: kā pirmsskolā veidošanas nodarbībās veicināma 3-4 gadus vecu bērnu radošā darbība. Teorētiskais pamatojums: Pētījuma teorētiskajā daļā analizētas pedagogu, psihologu teorētiskās atziņas par pirmsskolas vecuma bērnu attīstības iezīmēm, izmantojot I. Puškareva, V. Golubinas, Berlinera, Geidža u.c. autoru darbi. Radošas darbības jēdzienu un tā veicināšanu, pētīti un izmantoti F. Karlgrēna, I. Kraģa, R. Bebres, V. Batņas u.c. autoru literatūra. Kā arī konkrēti, radošas darbības veicināšanai veidošanas nodarbībās metodes balstītas uz J. Skrastiņas, , Augstkalnes, D., Jermolajevas, J., Līdumas, A., Mednes, D., Randohas. A., Siliņas-Jasjukevičas. S…Vigules, D. Druvaskalnes- Urdzes, A. autoru teorētiskajām atziņām. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskās literatūras analīze. 2.Empīriskās: •pedagoģiskā novērošana, •pārrunas, •bērnu darbu analīze. Secinājumi: Pētījumā gaitā atklājās, lai pirmsskolā veidošanas nodarbībās veicinātu 3-4 gadus vecu bērnu radošo darbību, nepieciešamas zināšanas vecumposma attīstībā, jāņem vērā bērna intereses un priekšlikumus. Jāpiedāvā pēc iespējas daudzveidīgākus veidošanas materiālus un palīgrīkus faktūras izveidošanai vai darba dekorēšanai. Bērnus radošai darbībai iespējams motivēt ar pirkstiņrotaļu, pasaku, dzejoļu un filmiņu palīdzību. Jāiet ārā- dabā, lai bagātinātu bērna pieredzi, jāsniedz bērniem reālistiski piemēri un svarīgi celt bērna pašapziņu. Radošās darbības darbam jābūt lietderīgam un bērnam jāizvēlas tā pielietojums- kādam uzdāvināt, izlikt izstādē, izmantot savai sīko pirkstu muskulatūras attīstībai. Pētījums sastāv no 52 lappusēm, divām tabulām, sešiem attēliem, pētījumā izmantoti 29 literatūras avoti, pētījumā iekļauts viens pielikums, kurā pievienoti 22 attēli. Author of the work: Justīne Cīrule The scientific supervisor: Dr.paed. Daiga Kalēja Gasparoviča Theme: Promoting the creative activities of children aged 3-4 in pre-school building activities. Purpose of the study: in theory, find out and practice how the creative performance of 3-4-year-olds can be promoted in pre-school teaching. Tasks: 1. Analyze literature about creative activity and its promotion. 2. Analyze the characteristics and features of the development of the age of pre-primary children. 3. Analyze the literature about building lessons in preschool. 4. Examine theoretical findings in an empirical study and analyse the results obtained. Question of study: How can promote creative performance of 3-4-year-olds in building lessons? Theoretical foundation: The theoretical part of the study analyses the theoretical knowledge of teachers, psychologists on the characteristics of the development of children of pre-school age, using the works of the authors of I. Puškareva, V. Golubinas, Berlinera, Geidža etc. The concept of creative activity is promoted by the authors' of F. Karlgrēna, I. Kraģa, R. Bebres, V. Batņas etc. As well as specifically methods for promoting creative activity in building lessons, theoretical knowledge is based on Skrastiņas, Augstkalnes, D., Jermolajevas, J., Līdumas, A., Mednes, D., Randohas. A., Siliņas-Jasjukevičas. S… Vigules, D., Druvaskalnes- Urdzes, A. author literature. Study methods: 1.Analysis of theoretical literature. 2. Empirical: • pedagogical observation, • interviews, • analysis of children's works. Conclusion: In the course of the study, it found that in the pre-school building activities, 3-4 year old children should be encouraged to develop their creative activities, by knowledge about the development of the age group, the child's interests and suggestions should be taken into consideration. Teacher should offer the widest possible range of building materials and tools for creating textures or work decorations. Kids can be motivated to get creative with finger games, fairy tales, poems and animation movies. Going outside to enrich your child's experience, give children realistic examples, and the importance of raising their self-esteem. The creative work should be useful and the child should choose how to use it - someone to give it to, exhibit or use to develop their tiny finger muscles. The study consists of 52 pages, 2 tables, 6 picture, 29 sources of literature, one appendix with 22 pictures.