Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu skaņu izrunas pilnveides sekmēšana grāmatu gatavošanas procesā
Autor
Aldere, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darbs ir izstrādāts par tematu „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu skaņu izrunas pilnveide grāmatu gatavošanas procesā” Kvalifikācijas darba autore: Mārīte Aldere Darbā izvēlētā temata aktualitāte pamatojama ar to , ka kopā gatavotās spēles un grāmatas, bērnos izraisa pozitīvas emocijas un sekmē ne tikai bērnu runāt prasmi, bet attīsta arī citas dzīvē nepieciešamās prasmes, tādēļ būtiski izpētīt kā skaņu izrunas pilnveidi var sekmēt ar grāmatas gatavošanas procesu. Pētījuma mērķis: Veikt teorētisku un praktisku pētījumu par 5-6 gadus vecu bērnu skaņas izrunu, izmantojot grāmatas, tapšanas procesu. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskā un empīriskā pētījuma. Pētījuma teorētiskā daļā tika izpētīta skaņu izrunas pilnveides sekmēšanas nozīme pirmsskolas vecuma bērniem, grāmatas, spēļu gatavošanas daudzveidības un konkrētu bērnu vecuma skaņu izrunas attīstības likumsakarības. Empīriskajā pētījumā tika izstrādāti bērnu skaņu izrunas kritēriji, izveidota virkne skaņu izrunas sekmēšanai un praktiski izpētīta grāmatas izmantošanas efektivitāte bērnu skaņu izrunas sekmēšanā. Pētījuma tika apstiprināta hipotēze: 5-6 gadīgo bērnu skaņas izruna tiks sekmēta ja: -Tiks ņemta vērā bērniem individuālā attīstība; -Pirmsskolas skolotāja pedagoģiskajā procesā iekļaus kopīgi gatavotās grāmatas un spēles; -Tiks ņemta vērā bērna iepriekšējā pieredze; Atslēgas vārdi: skaņas izruna, grāmata, vecākā pirmsskolas vecuma bērni, pedagoģiskais process. Kvalifikācijas darba apjoms:..lpp, ..attēli,…tabulas, pielikumi, ..literarūras avoti. The qualification work has been developed on “Promoting the development of the phonetic sounds of children of the older pre-school age in the process of making books” Author: Marite Aldere The focus of the work is based on the fact that the games and books that are prepared together with children generate positive feelings and contribute not only to children's speaking skills, but also to other skills needed in life, and therefore it is essential to explore how the phonetic sound improvement can be promoted through the process of preparing a book. Purpose of the study: To conduct a theoretical and practical study on the sound pronunciation of children aged 5-6 through the process of making books. The study consists of two parts - theoretical and empirical. A theoretical part of the study examines the relationship between enhancing phonetic sound pronunciation for pre-school children, with book and game making and the development of phonetic pronunciation of certain child-age. In the empirical part of the work, criteria for phonetic sound pronunciation for children was developed, created a series of phonetic pronunciation exercises and explored the effectiveness of using books in promoting phonetic sound pronunciation for children. The study confirmed the hypothesis: The phonetic sound pronunciation of 5-6-year-olds will be promoted if: - the individual development of a child would be taken into account; - jointly made books and games would be included in the teaching process; - the previous experience of a child would be taken into account; Key words: sound phonic pronunciation, book, children of the older pre-school age, pedagogical process. Size of the qualification work: … p., ... pictures, … tables, … annexes, … sources of literature.