5-6 gadīgu bērnu lasīšanas prasmju attīstības veicināšana pirmsskolā
Author
Bremšmite, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs „5-6 gadīgu bērnu lasīšanas prasmju attīstības veicināšana”. Darba autore Elīna Bremšmite. Darba mērķis: izpētīt teorijā un praksē 5-6 gadīgu bērnu lasīšanas prasmju attīstības veicināšanu pirmsskolā. Darba pirmajā daļā apkopotas dažādu pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par lasītprasmi, lasīšanu, bērna attīstības posmiem un stadijām, analizēti bērnu mācīšanās un uztveres veidi. Empīriskās nodaļas beigās analizēta lasītprasmes veicināšana caur rotaļām un spēlēm. Darba otrajā daļā, izmantojot teorētiskajā daļā apkopotās metodes, īstenots pētījums Madonas novada, Ļaudonas pagasta pirmsskolas izglītības iestādē “Brīnumdārzs” 5 – 6 gadus vecu bērnu grupā. Praktiskajā daļā veikts pētījums, lai pilnveidotu bērnu lasītprasmi, izvērtējot viņu prasmes, izpētot viņu rakstura īpašības un uztveres veidus. Apkopotas dažādas rotaļas un paņēmieni, kurus izmantojot, veicināt bērnu lasītprasmi. Darbs sastāv no anotācijas latviešu un angļu valodā, ievada, divām nodaļām un sešām apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras un citu avotu saraksta, pielikumiem. Darba kopīgais apjoms ir 46 lapaspuses, darbs papildināts ar 17 attēliem, 6 tabulām, literatūras un avotu sarakstā minētas 45 publikācijas, no tām 13 ārzemju publikācijas, darbam pievienoti 3 pielikumi. Theme of the qualification work “Improving reading skills for 5-6 year old children”. Author of work: Elīna Bremšmite. The aim of the qualification work: explore in theory and practice how to develop reading skills for 5-6 year old children. The first part of the work summarizes the theoretical thesis of various educators and psychologists, to analyze what is reading, reading stages, children’s learning skills, stages of child development. At the end of the empirical chapter author analyzes how to develop reading skills through play and games. In the second part of the work, using the methods summarized in the theoretical part, research has been done in Madona district Laudonas preschool “Brinumdarzs” educational establishment for a group of children aged 5-6 years. In the practical part, a study was carried out to improve children's reading skills by assessing their skills, analyzing their characters and perceptions. It combines various games and techniques to enhance children's reading skills. The qualification work consists from annotations in Latvian and English, introduction, two chapters and six subchapters, conclusions, suggestions, list of literature and other sources, attachments. Qualification work is written on 46 pages, the work is supplemented with 17 figures and 6 tables, 45 publications are mentioned in the list of literature and sources, 13 of them are foreign publications, 3 attachments are added to the work.