Pirkstu sīkās muskulatūras attīstības veicināšana 3-4 gadīgiem bērniem vingrinājumos un darbībās
Author
Zālīte, Gunda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: „Pirkstu sīkās muskulatūras attīstības veicināšana 3 – 4 gadīgiem bērniem vingrinājumos un darbībās” Darba autore: Gunda ZĀLĪTE Pētījuma mērķis: analizēt un pētīt 3 – 4 gadīgu bērnu pirkstu sīkās muskulatūras attīstības veicināšanu vingrinājumos un darbībās. Darbā analizētas teorētiskās atziņas par pirkstu sīkās muskulatūras attīstību un tās veicināšanu ar vingrinājumu un darbības paņēmieniem; atspoguļoti 3 – 4 gadīgu bērnu attīstības raksturojumi: fiziskā, sociālā, psihiskā, kuras ir nozīmīgas 3-4 gadīgiem bērniem. Praktiskā daļā, ir aprakstīts bērna dienas ritums pirmsskolā, vingrinājumi un darbības pirkstu sīkās muskulatūras attīstības veicināšanai. Darba autore uzsvaru liek uz to, ka roku sīkās pirkstu muskulatūras treniņš ir tādas ikdienišķas darbības, piemēram, kā prasme pogāt pogas un atvērt un aizvērt rāvējslēdzēju, krellīšu vēršana, mozaīkas likšana, podziņu pārlasīšana no viena trauciņa otrā, u.c. Tādā veidā tiek trenēta smadzeņu darbība un netieši stimulēti runas centri. Darba autore apkopoja, un piedāvā iepazīties ar bērnu pirkstu sīkās muskulatūras attīstības veicināšanas vingrinājumiem. Darbā ir pievienoti pielikumi un vingrinājumu apraksti. Kvalifikācijas darba apjoms: 40 lpp., 4 tabulas, 7 attēli, 26 literatūras un citi avoti, secinājumi, 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: PIRKSTU SĪKĀ MUSKULATŪRA, ROKU SĪKĀ MOTORIKA, 3 – 4 GADĪGI BĒRNI, VINGRINĀJUMI. Darbu var lietderīgi izmantot: pirmsskolas skolotāji, vecāki The topic of qualification work: "Facilitating the development of small fingerprints for 3 – 4 years in exercises and activities" The author of the work: Gunda ZĀLĪTE The objective of the study is to analyse and study the promotion of small-scale muscular development in exercises and activities of 3 to 4 year olds. The work examines the theoretical knowledge about the development of the fingerprints and its promotion through exercise and operational techniques; 3 – 4 year-old development characteristics: physical, social, mental, which is important for 3-4 year olds. The practical part is the description of the child's day rhyths in pre-school, exercises and activities for finger petty muscle development. The author of the work places emphasis on the practice in the muscles of the tiny fingers, such as routine action, such as the ability to button and to open and close the zipper, the turning of the beads, the mosaic, the reading of the buttons from one cup to the other, etc. In this way, the function of the brain is trained and speech centres are indirectly stimulated. The author of the work has compiled and offered to familiarize oneself with children's fingerprints for the promotion of small-scale muscle development exercises. Attachments and exercise descriptions are added to the work. Capacity of qualification work: 40 pages, 4 tables, 7 images, 26 literature and other sources, conclusions, 3 annexes. Keywords: FINGER SMALL MUSCLED, HAND-HELD PETTY MOTOR SKILLS, 3 – 4 YEAR OLD CHILDREN, EXERCISES. Work can usefully be used by: preschool teachers, parents