Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorKorolika, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:56Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73503
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49391
dc.description.abstractBakalaura darba temats: Tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba autore: Iveta Korolika Bakalaura darba mērķis: Pētīt tikumisko vērtību izpratnes veidošanos literāro darbu izmantošanas procesā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darbs sastāv no divām daļām, kurās ietvertas vairākas apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā ir apkopotas un analizētas pedagogu, psihologu un filosofu atziņas par vērtībām, tikumiskajām vērtībām. Ir pētīti vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratni ietekmējošie nosacījumi, kā arī analizēta literatūra kā līdzeklis tikumisko vērtību izpratnes sekmēšanai. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētīta bērnu vērtību izpratne, lasot literāros darbus, pārrunājot tos. Atspoguļotas sarunas ar bērniem, kur tika noskaidrota izpratne par konkrētām tikumiskām vērtībām, kā arī tas, kā viņi rīkotos dažādās situācijās, saskarsmē ar vienaudžiem un pieaugušajiem. Kā daļa no pētījuma ir atspoguļota sadarbība ar vecākiem, kuras ietvaros vecāki tika aicināti kopā ar bērniem pārrunāt tikumisko vērtību nozīmi un nepieciešamību. Iegūtie rezultāti ir analizēti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi sekmē vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanos tad, jatie tiek atlasīti atbilstoši bērnu interesēm, pieredzei un konkrētai situācijai; notiek mērķtiecīgas pārrunas un bērni redz pozitīvas rīcības paraugu. Bakalaura darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 3tabulas, 8 attēli, 57 literatūras avoti, 10 pielikumi. Bakalaura darba apjoms: 58 lpp. Atslēgas vārdi:tikumiskās vērtības, literārie darbi, vecākais pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractTopic of the bachelor paper: Formation of understanding of moral values through process of getting acquainted with literary work for elder preschool age children. The author of the work: Iveta Korolika. The aim of the bachelor paper: To study the formation of understanding of moral values in the process of getting acquainted with literary work of the elder preschool age children. The work consists of two parts with several subsections. In the theoretical part cognitions of teachers’, psychologists’ and philosophers’ on values and moral values are compiled and analysed. The conditions that affect understanding of moral values for elder preschool children are studied as well as analysed literature as means for promoting understanding of moral values. In the empirical part is given the methodological justification of the research, studied childrens’ understanding of values by reading literary works and discussing them. There are reflected conversations with children which clarified their understanding of definite moral values as well as the way they would act in different situations in contact with their peers and adults. As a part of the research cooperation with parents is reflected within which parents were asked to discuss with their children the meaning and necessity of moral values with their children. The results gained were analysed and shown in tables and diagrams. During the study hypothesis confirmed that literary works promote elder preschool childrens’ understanding of moral values if they are selected according to childrens’ interests, experience and specific situation; there are purposefull discussions and children see examples of positive actions. The structure of bachelor paper: volume-57 p, introduction, two chapters, 3 tables, 8 pictures, 57 sources of literature and 10 attachments. Key words: moral values, literary works, elder preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectTikumiskās vērtības
dc.subjectLiterārie darbi
dc.subjectVecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectPētīšanas metodes
dc.titleTikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeThe formation of understending of moral value in the process of acquaiting with literature for senior preschool age children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record