dc.contributor.advisor | Randoha, Antra | |
dc.contributor.author | Marote, Liene | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2019-12-31T02:05:00Z | |
dc.date.available | 2019-12-31T02:05:00Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | 73510 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49397 | |
dc.description.abstract | “4-5 gadīgu bērnu izziņas intereses attīstības sekmēšana dabas vērojumos” ir Latvijas Universitātes pedagoģijas fakultātes nepilna laika klātienes pirmā līmeņa profesionālās izglītības studiju programmas “Pirmsskolas izglītības skolotājs” studentes, Lienes Marotes, kvalifikācijas darbs. Kvalifikācijas darba vadītāja Dr.paed. docente Antra Randoha. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek analizētas gan ārzemju, gan latviešu psihologu un pedagogu atziņas par izziņas interesi un tās attīstības sekmēšanu dabas vērojumos vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Teorētiskās daļas izstrādē tiek izmantotas tādu ārzemju autoru, kā: Ž. Piaže, G. Ostrems, V. Vrubļeskis, W. Crain, J. Njemcova, N.L. Geidžs, E. Erikson, u.c., teorētiskās atziņas un pētījumi. Tāpat izmantota latviešu literatūra, kuras autori ir: I. Freimane, G. Svence, I. Freiberga, J. Rudzītis, A. Špona, D. Lieģiniece, D. Dzintere u.c. Praktiskajā daļā veikti pedagoģiskie novērojumi dabas vērojumu laikā, pedagogu intervijas un iegūto rezultātu analīze. Kvalifikācijas darba struktūra veidota no 53 lpp., 20 attēliem, 8 tabulām, 1 pielikuma, 40 literatūras un citiem avotiem, tajā skaitā: 29 latviešu un 11 ārzemju literatūras avoti. | |
dc.description.abstract | “Promotion of development of nature observation interest amongst children aged 4-5” is the qualification work of Liene Marote, a part-time student of the Level-1 professional study program “Pre-school Education Teacher” at the Faculty of Pedagogy of the University of Latvia. Supervisor: Dr.paed. assistant professor Antra Randoha. Structure: theory and practice. Within the theoretical framework of the work, an analysis of findings from international and Latvian psychologist and educators is presented. It covers the topic of interest in nature observation and its development amongst preschoolers. For the theoretical analysis, the research work of authors such as the following is featured: Ž. Piaže, G. Ostrems, V. Vrubļeskis, W. Crain, J. Njemcova, N.L. Geidžs, E. Erikson, L.E Bourne, and others. Latvian literature is also utilized, featuring authors such I. Freimane, G. Svence, I. Freiberga, J. Rudzītis, A. Špona, D. Lieģiniece, D. Dzintere, and others. The practical part consists of pedagogical observations during the nature observation sessions, interviews with teachers, and analysis of the results obtained. The structure of the qualification work consists of 53 pages, 20 images, 8 tables, 1 attachment, 40 literature sources, which include 29 Latvian and 11 international authors. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pirmsskolas pedagoģija | |
dc.subject | izziņa | |
dc.subject | izziņas interese | |
dc.subject | 4-5 gadīgi bērni | |
dc.subject | dabas vērojumi | |
dc.title | 4-5 gadīgu bērnu izziņas intereses attīstības sekmēšana dabas vērojumos | |
dc.title.alternative | Promoting of developing exploration interest in nature observation for children aged 4 - 5 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |