Show simple item record

dc.contributor.advisorPurmale, Rasma
dc.contributor.authorGraudiņa, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:01Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73512
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49399
dc.description.abstractBakalaura darba temats - vidējā pirmsskolas vecuma bērna pašapziņas sekmēšanas iespējas iepazīstot dabu. Pētījuma mērķis - pētīt vidējā pirmsskolas vecumu bērnu pašapziņas sekmēšanas iespējas iepazīstot dabu. Bakalaura darbu veido – ievads, divas galvenās nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi par teorētiskās literatūrās analīzi un pētījuma praktisko daļu, izmantoto avotu saraksts un pielikums. Teorētiskajā pētījumā tika analizētas un apkopotas pedagoģijas un psiholoģijas autoru atziņas par pašapziņu un tās attīstību, kā arī tika pētīts bērna personības raksturojums pētāmā temata aspektā un kā daba sekmē bērna pašapziņu. Pētījuma daļa balstīta uz D. Dzinteres, D. Lieģenieces, I. M. Rubanas, F.Karlgrēns, R. Fišers, N. L. Geidžs/D. C. Berliners u.c. autoru teorētiskām atziņām. Empīriskajā pētījumā tika raksturotas un izmantotas dažādas pētījuma metodes, piem., bērnu novērošana, kā arī vecāku un pedagogu anketēšana. Pētījuma daļa iekļauj pētījuma metodoloģisko pamatojumu, sākotnējo izpēti un secinājumus, analīzi par katru bērnu pēc pašapziņas komponentu tabulas, iegūto rezultātu kopsavilkumu, secinājumus, secinājumus saistībā ar bērna pašapziņu, pedagoģisko darbību bērna pašapziņas sekmēšanai, rezultātu salīdzinošo analīzi. Bakalaura darbā izmantoti 44 literatūras avoti, ietverti 12 attēli, 7 tabulas un pielikums. Bakalaura apjoms 68 lapas. Atslēgas vārdi: pašapziņa, pašapziņas attīstība, pirmsskolas pedagoģiskais process, patstāvība.
dc.description.abstractThe theme of the Bachelor’s Thesis – Opportunities of promoting middle pre-school age chil-dren self-awareness by exploring the nature. The aim of this study is to research promotion of pre-school children’s self-awareness by explor-ing the nature. The Bachelor’s Thesis consists of: introduction, two main chapters with sections, conclusions which contain analysis of theoretical literature and practical part, sources of information and ap-pendix. In the theoretical research, the pedagogical and psyhologist authors opinions about develop-ment of self-awareness have been analised and summarised.The study contains the description of child’s personality in the aspect of the research topic and how the nature promotes self-awareness. The theoretical part is based on opinions of D.Dzintere, D.Liegeniece, I.M.Rubana, F.Karlgrens, R.Fisher, N.L.Gage, D.C.Berliner. Different methods such us children observation and parents and teachers questioning have been used in the empirical research. The theoretical part includes methodological background, initial research and conclusions, analysis of each child according to the table of self-awareness components, a summary of results, conclusions regarding child’s self-awareness, pedagogical activities to promote self-awareness and comparative analysis of results. The resources used in Bachelor’s Thesis: 44 bibliography sources, 12 pictures, 7 tables and the appendix. The Bachelor’s Theses consists of 68 pages. Key words: self-awareness, the development of self-awareness, pedagogical process in pre-school, independence.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPašapziņa.
dc.subjectPašapziņas attīstība.
dc.subjectPirmsskolas pedagoģiskais process.
dc.subjectPatstāvība.
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērna pašapziņas sekmēšanas iespējas iepazīstot dabu
dc.title.alternativeOpportunities of promoting middle pre-school age children self-awareness by exploring the nature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record