Vidējās pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju pilnveide lomu rotaļās
Автор
Strazdiņa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autors ir Laura Strazdiņa. Darbs izstrādāts par tēmu “Vidējās pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju pilnveide lomu rotaļās”. Darba aktualitāti noteica bērnu sadarbības problēmas rotaļu laikā pirmsskolā. Svarīgi pielāgot rotaļas pamatojoties ne tikai uz bērna attīstības psiholoģisko iedalījumu, bet arī ievērojot bērna intereses. Pētījuma mērķis ir analizēt lomu rotaļas izmantošanas pedagoģiskās iespējas sadarbību prasmju pilnveidē pirmsskolā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un praktiskās. Teorētiskākajā daļā tiek analizēta sadarbības būtība, tās mijiedarbība ar saskarsmi. Tiek analizēts vidējās pirmsskolas bērna vecumposms. Praktiskajā daļā tiek pētīta bērna sadarbība lomu rotaļu laikā, piemērotākais laiks lomu rotaļām un bērnu lomu rotaļu izvēle. Darba pētījuma daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises aprakts. Apkopojot pētījuma rezultātus, tika secināts, ka pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmes tiek vairāk sekmētas pēcpusdiena cēlienā, izvēloties “Mājās”, “Celtnieku” lomu rotaļas. Bakalaura darba izveidei tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: analizēt sadarbības prasmju būtību un tās iedalījumu pirmsskolā, raksturot sadarbības prasmju pilnveides iespējas vidējās pirmsskolas vecuma bērniem, analizēt lomu rotaļas pedagoģiskās iespējas pirmsskolā, sadarbības prasmju pilnveidei. Bakalaura darbs sastāv no 54 lapaspusēm. Darba izveidē tika izmantoti 41 literatūras avots, 6 attēli un 4 tabulas. Bakalaura darba atslēgas vārdi: pirmsskola, vecumposms, lomu rotaļas, sadarbības prasmes. The author of the bachelor's paper is Laura Strazdiņa. The theme of the paper is “Development of Collaborative Skills in Role-playing Games for Middle-aged Pre-school Children”. The relevance of the paper is determined by the occurring problems in pre-school children to collaborate while playing. It is important to adjust playing time not only on the psychological aspect of the child's development but also taking into consideration the interests of the child. The aim of the paper is to analyse the pedagogical possibilities of using the role-playing games in development of collaborative skills in pre-school. Bachelor's paper consists of two parts - theoretical and practical. In the theoretical part the essence of collaboration is analysed, and its correlation to communication. The author analyses the middle age group of pre-school children. The practical part examines the child's collaboration during role-playing games, the most appropriate time for role-playing games and the choice of children's role in the game. The research part of the paper describes the methodological basis, it includes characterization of the research group and the description of the research process. Summarizing the results of the research, it was concluded that the collaboration skills of pre-school children are enhanced in the afternoon act by choosing “At Home” and “Builders” as role-playing games. The following goals were set for the bachelor’s paper: to analyse the essence of collaboration skills and its division in pre-school, to characterize the possibilities for the development of collaborative skills for middle-age pre-school children, to analyse the pedagogical possibilities of using role-playing games in development of collaborative skills in pre-school. Bachelor’s paper consists of 54 pages. 41 literature sources were used in the development of the paper, 6 images and 4 tables. Keywords used in the bachelor’s paper: pre-school, age group, role-playing games, collaborative skills.