Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorTauriņa, Laila
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:04Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73519
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49404
dc.description.abstractDarba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustības apguves sekmēšana kustību rotaļās. Darba autore: Laila Tauriņa. Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšanas iespējas kustību rotaļās. Lai sasniegtu nostādīto mērķi bērniem tika dota iespēja caur kustību rotaļām nostiprināt pamatkustības: skriešanu, lekšanu, rāpošanu, mešanu, tveršanu. Darba autore izvirzīja hipotēzi, ka pamatkustību apguves kustību rotaļās noritēs veiksmīgi, ja skolotāja regulāri izmantos kustību rotaļas, ja skolotājs ņems vērā bērnu intereses, kā arī, bērni aktīvi iesaistīsies kustību rotaļās. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā tiek apkopotas un analizētas pedagogu, psihologu atziņas par attīstību, pamatkustībām un kustību rotaļām. Fiziskās aktivitātes atstāj ietekmi uz personību gan fiziskā, gan garīgā, gan veselības aspektā. Svarīgi ir radīt tādus apstākļus, lai bērnam tiktu dota iespēja kustēties, un veicināt viņa interesi par kustībām. Empīriskajā pētījumā tika pielietotas dažādas metodes: novērošana, pedagoģiskā darbība un pārrunas ar bērniem. Darba autore pētīja bērnu pamatkustības pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Pētījums tika veikts balstoties uz bērnu interesēm, skolotājas izvirzītajiem kustību prasmju un iemaņu novērtēšanas kritērijiem un pamatkustību sekmēšana caur kustību rotaļām. Darba beigās tika izdarīti šādi secinājumi: svarīgi, lai bērni kustību prasmes apgūtu interesantās nodarbībās, lai var sacensties savā starpā un, lai tas sagādātu prieku. Lai tas pilnveidotos ir jāņem vērā bērnu vecums, vēlmes un intereses. Darbs sastāv no 66. lpp, darbā iekļauti 15 attēli un 4 tabulas un 6 pielikumi. Darbā izmantoti 59 literatūras avoti.
dc.description.abstractWork title: Movement games as a promoter of the basic movement development for the oldest preschool children. Work author: Laila Taurina. The aim of the work is to theoretically analyze and practically study the ways of promoting the learning of basic movements of the oldest preschool age children in movement play. In order to achieve the stated goal, children were given the opportunity to strengthen the basic movements through movement games: jogging, jumping, crawling, throwing, grabbing. The author of the work hypothesized that movement learning in movement games will be successful if the teacher regularly uses movement play, if the teacher takes children’s interests into account, and that children will be actively involved in the movement play. The work consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part of the work gathers and analyses the insights of teachers and psychologists on development, basic movements and movement play. Physical activity has an impact on the personality, both physically and mentally, and in terms of health. It is important to create such conditions that the child is given the opportunity to move and to promote his interest in movement. The empirical study applied a variety of methods: observation, pedagogical activity and interviews with children. The author of the work studied children’s basic movements at baseline and at the end of the study. The study was conducted on the basis of the interests of children, the criteria for assessing movement skills set by the teacher and promotion of basic movements through movement play. At the end of the work, the following conclusions were drawn: it is important that children learn the movement skills in interesting lessons so that they can compete with each other, and that it provides joy. In order to improve this, the age, desires and interests of children must be taken into account. The work consists of 66. pages, including 15 pictures and 4 tables, and 6 appendices. The work uses 59 sources of literature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPirmsskolēns
dc.subjectPamatkustības
dc.subjectFiziskā attīstība
dc.subjectRotaļas
dc.subjectKustību rotaļas
dc.titleVecākās pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās
dc.title.alternativeMovement games as a promoter of the basic movement development for the oldest preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record