3-4gadīgu bērnu sociālo prasmju veidošanās rotaļnodarbībās
Автор
Priedīte, Loreta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore - Loreta Priedīte. Kvalifikācijas darba tēma ir “3 - 4gadīgu bērnu sociālo prasmju veidošanās rotaļnodarbībās”. Pētījuma mērķis ir izpētīt sociālo prasmju būtību un atklāt rotaļu iespējas sociālo prasmju veidošanā. Darba pirmajā nodaļā autore teorētiski analizē sociālo prasmju būtību un nozīmi bērna attīstībā. Tiek izpētītas šī konkrētā vecumposma bērnu attīstības īpatnības. Kā arī teorētiski tiek apskatīta lomu rotaļu nozīme sociālo prasmju veicināšanā. Darba otrajā daļā tiek sniegti bērnu vispārīgie raksturojumi, kā arī veikts empīrisks pētījums, kurā tiek izpētīta 3 – 4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšana rotaļnodarbībās. Empīriskā pētījuma ietvaros tiek raksturoti pētījuma posmi un izmantotās metodes. Pētījuma sākumā tiek novērtētas šo bērnu sociālās prasmes vairākos kritērijos, un sniegts rotaļnodarbību kopums, kura mērķis ir veicināt bērnu sociālās prasmes izvirzītajos kritērijos. Pētījuma beigās darba autore sniedz veiktā pētījuma rezultātu analīzi. Tiek sniegta arī atbilde uz pētījuma jautājumu. Veiktais pētījums apstiprina, ka lomu rotaļas ir sekmīgi izmantojamas 3 – 4 gadīgu bērnu sociālo prasmju attīstības veicināšanā. Darba autore ir izstrādājusi rekomendācijas pirmsskolas izglītības iestādes skolotājām bērnu sociālo prasmju veidošanā rotaļnodarbībās. Darba noslēgumā ir izveidoti teorētiskā un empīriskā pētījuma secinājumi. Kvalifikācijas darbs sastāv no 49lpp, darbā ir 2tabulas, 4attēli, 1pielikums un izmantoti 26 literatūras avoti. Author - Loreta Priedite. The theme of the thesis is “Development of social skills in playground activity to 3 – 4 years old children”. The purpose of the research is to explore the essence of social skills and discover oportunities to playground activities in social skills development. In the first chapter of the thesis authot theoretically analyzes the essence and importance of social skills in child overall development. Peculiarities of the development of children of this particular age group as well as the role of role-playing in promoting social skills are studied. The second part of the thesis is devoted to the general characteristics of children. Also, empirical research on the development of social skills in play lessons to 3-4-year-old children is being conducted, research stages and methods used described. At the initial stage of the research social skills of particular children in particular criteria are being marked, a cycle of particular social skills developing play lessons is being provided. At the final stage of the research, the analysis of results is being done. Also, the question of the research is being answered. The research carried out confirms that play lessons can be successfully used in developing the social skills of 3-4-year-olds. The author has developed recommendations for teachers at pre-school education institutions to develop children's social skills in play lessons. At the completion of the thesis, conclusions of theoretical and empirical research are summarized. The thesis consists 49pages, 2tables, 4figures, 1appendix. 26 references used.