5-6 gadīgu bērnu pašapziņas sekmēšana rotaļās
Автор
Fridrihsone, Sandija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autors: Sandija Fridrihsone Bakalaura darba temats: “5 - 6 gadīgu bērnu pašapziņas sekmēšana rotaļās”. Mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt 5-6 gadīgu bērnu pašapziņas sekmēšanas iespējas rotaļās. Darba sastāvā ietilpst ievads, teorētiskā daļa, empīriskā daļa un pētījums, secinājumi, literatūras un avotu saraksts un pielikumi. Teorētiskajā daļā tiek analizēta pašapziņa, tās būtība un attīstība, kā arī rotaļas jēdziens un loma pozitīvas pašapziņas sekmēšanā. Teorētiskajā daļā ir analizēti vēsturiski avoti un pētījumi pakāpeniski nonākot līdz mūsdienu avotiem un atziņām, tādējādi vēršot uzmanību uz galvenajām pašapziņas iezīmēm, kas gadiem ejot nav mainījušās. Teorētiskajā daļā ir plaši izpētīta rotaļas ietekme pašapziņas attīstībā koncentrējoties uz konkrētu vecumposmu, 5-6 gadus veci bērni. Empīriskajā daļā ir aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās grupas raksturojums un veiktā pētījuma struktūra un analīze, kā ar rotaļu palīdzību un iesaisti pirmsskolas mācību procesā iespējams sekmēt bērnu pozitīvas pašapziņas veidošanos. Tika izstrādāti un sagatavoti kritēriji un dažādi pašapziņu atklājoši paņēmieni, pēc kuriem bija iespējams novērot katra bērna pašapziņas līmeni pētījuma sākumā un beigās. Vadoties pēc pētījuma sākumā iegūtajiem rezultātiem un pēc grupas raksturojuma bija iespējams plānot un organizēt rotaļas, lai sekmētu pozitīvas pašapziņas veidošanos. Pētījumā izvirzītā hipotēze apstiprinājās, 5-6 gadus veciem bērniem rotaļās ir iespējams sekmēt pašapziņu, ja skolotājs ņem vērā kara bērna individuālās intereses un vajadzības un, ja katra bērna darbs tiek pozitīvi novērtēts. Atslēgas vārdi: pirmsskolēns, pašapziņa, rotaļas, pirmsskolas pedagoģiskais process Bakalaura darba apjoms: 56 lappuses, 3 attēli, 6 tabulas, 9 pielikumi, 67 literatūras avoti. Bachelor's work author: Sandija Fridrihsone Title: “Promotion of self-awareness in play for children aged 5-6”. Purpose: Theoretically analyse and practically study the possibilities for promoting self-awareness of 5-6 year old’s in play. The work consists of an introduction, theoretical part, empirical part and study, conclusions, a list of literature and sources and annexes. The theoretical part analyses self-awareness, its content and development, and the concept and role of play in promoting positive self-awareness. The theoretical part analyses historical sources and studies gradually reaching today's sources and insights, thus focusing on the main features of self-awareness that have not changed over the years. In the theoretical part, the impact of playing on self-awareness development is widely studied, focusing on a particular older, 5-6-year-old child. The empirical part describes the methodological justification of the study, description of the study group and the structure and analysis of the study research, how to contribute to the development of positive self-confidence among children through play and participation in the pre-school process. Criteria and various self-awareness-raising techniques were developed and prepared that gives opportunity to observe each child and their level of self-awareness at the beginning and end of the study. Based on the results at the beginning of the study, it was possible to plan and organize play in order to promote positive self-awareness. Key words: pre-schooler, self-awareness, play, pre-school pedagogical process Bachelor's work volume: 56 pages, 3 pictures, 6 tables, 9 attachments, 67 sources of literature.