Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorVjatere, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:09Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73526
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49410
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Laura Vjatere Bakalaura darba temats: „Bērnu agresīvas uzvedības novēršanas paņēmieni vecākajā pirmsskolas vecumā”. Darba zinātniskais vadītājs: Prof., Dr.psych. - Tija Zīriņa. Mērķis: Pētīt bērnu agresīvas uzvedības novēršanas paņēmienus vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba pirmajā nodaļā, analizējot psihologu un pedagogu teorijas, tika noskaidroti agresivitātes jēdziens un tās veidi. Tika noskaidrots, kā izpaužas bērnu agresija un kādas sekas tā var radīt, ja uzvedība netiek mainīta. Tika noskaidroti, kādi ir agresivitātes cēloņi bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā. Analizējot zinātnisko literatūru, tika atlasīti paņēmieni, agresīvas uzvedības novēršanai. Darba otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kurā tika noskaidrots, vai bērnu agresivitāti var samazināt, ja ar bērniem strādā pedagogs, kurš neignorē bērnu agresivitāti ikdienā, kā arī ar spēļu un rotaļu palīdzību, sekmē bērnu sociālo prasmju apguvi. Darbā tika izmantotas vairākas pētījumu metodes – bērnu novērošana (pirmreizēja un atkārtota), pedagogu anketēšana un vecāku intervēšana un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka bērnu agresīvās izpausmes var mazināt, ja: 1.pedagogs un vecāki spēj sadarboties ar bērnu, kurš ir agresīvs, un nodrošina viņam labvēlīgu vidi gan pirmsskolas izglītības iestādē, gan mājas; 2.pedagogs sekmē bērnu sociālo prasmju apguvi; 3.pedagogs nodrošina bērnus ar pietiekamu aktivitāšu daudzumu un risina bērnu konfliktus ar rotaļu palīdzību. Atslēgas vārdi: Agresija, agresivitāte, agresīva uzvedība, agresijas cēloņi Bakalaura darbs sastāv no 59 lappusēm, tsk. 3 tabulas, 10 attēli. Izmantoti 51 informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor of bachelor’s paper: Laura Vjatere Topic of bachelor’s paper: “The techniques of preventing child- aggressive behaviour in older preschool age’’. Supervisor: Prof., Dr psych. – Tija Zīriņa. Aim of the research: Explore the techniques of preventing aggressive behavior by children in the older pre-school age. Prevention techniques for aggressive behaviour of children in the older pre-primary age. In the first section of the paper, analyzing the theories of psychologists and educators figured out the concept of aggressiveness and its types. It was established how child aggression was manifested and what consequences it could have if behaviour was not changed. The causes of aggression in children in the older pre-school age were identified. In the analysis of scientific literature, techniques were selected to prevent aggressive behaviour. In the second section of the paper, an empirical study was carried out which identified whether child aggression could be reduced if children were employed by an educator who did not ignore child aggression everyday, as well as through games, promoting the acquisition of social skills for children. A number of study methods were used at work: child monitoring (first and repeated), teacher testing, parental interception and pedagogical pilot activity. The empirical part confirmed the hypothesis that aggressive manifestations of children can be mitigated if: 1. A teacher and parents shall be able to cooperate with a child who is aggressive and shall provide him with a favourable environment, both in the pre-primary education institution and at home; 2. The teacher contributes to the learning of children's social skills; 3. A teacher shall provide children with a sufficient number of activities and shall address child conflicts through games. Key words: Agression, aggressiveness, aggressive behaviour, causes of aggression. Bachelor's work consists of 59 pages, it contains 3 tables, 10 pictures. 51 sources of information have been used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectAgresija
dc.subjectagresivitāte
dc.subjectagresīva uzvedība
dc.subjectagresijas cēloņi
dc.titleBērnu agresīvas uzvedības novēršanas paņēmieni vecākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeThe techniques of preventing child- aggressive behaviour in older preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record