2.klases skolēnu attieksmju veidošanās integrētās mācībās
Author
Pivovarova, Nadežda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: 2. klases skolēnu attieksmju veidošanās integrētās mācībās. Pētījuma mērķis: pētīt attieksmju veidošanos 2. klases skolēniem integrētās mācībās. Bakalaura darbs aptver teorētisko un empīrisko daļu. Teorētiskajā daļā pētīts attieksmes jēdziens, veidi, saturs un nozīmīgums skolēna personības attīstībā, sniegts 2. klases skolēnu vecumposma raksturojums, analizēta integrēto mācību organizācijas īpatnības attieksmju veidošanai. Par darba teorētisko bāzi kalpoja tādu zinātnieku pētījumi kā A.Špona (2006), S. MacLeod (2018), G. Dhavale (2018), Ļ. Vigotskis (Выготский, 2007), O. Gluškova (Глушкова, 2012), L.Zommere un I. Finka (2017) u.c. Empīriskā daļā veikta skolotāju aptauja, kas atklāj sākumskolas skolotāju pieredzi attieksmju veidošanā sākumskolas skolēniem. Šīs atziņas ņemtas vērā darbā ar skolēniem. Pedagoģiskā darba process vērsts uz attieksmes pret sevi, pret citiem un pret mācībām veidošanu. Šo attieksmju izpausmes detalizēti raksturotas katram bērnam, izstrādāti vērtēšanas kritēriji, atklāts, kā tiek veidotas attieksmes integrētās mācībās. Iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt izvirzīto hipotēzi: 2.klases skolēnu attieksmju veidošanās būs sekmīga, ja tiks veidots pārdomāts integrēts mācību process; skolēniem tiks sniegtas iespējas veidot pašvadītas mācības; mācību stundās skolēni vērtēs sasniegto. Pētījuma noslēgumā izstrādātas rekomendācijas sākumskolas skolotājiem, kas piešķir darbam praktisku nozīmīgumu. Bakalaura darba saturs: 57 lpp., ietver 14 attēlus, 9 tabulas, izmantoti 47 literatūras avoti, pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: attieksme, 2.klašu skolēni, integrētas mācības, pašvadītas mācības, sākumskolas pedagoģiskais process Bachelor’s thesis topic: 2nd grade pupils’ attitude formation in integrative learning Research goal: research the attitude formation among 2nd grade pupils in integrative learning. The bachelor’s thesis includes theoretical and empirical parts. In the theoretical part, the notion of attitude, the types, contents and its importance in the development of a pupil’s personality are researched, an age profile of second graders is provided, and the role of organizational features of integrative learning in the generation of attitude is analyzed. Research work by scholars such as A. Špona (2006), S. MacLeod (2018), G. Dhavale (2018), Ļ. Vigotskis (Выготский, 2007), O. Gluškova (Глушкова, 2012), L. Zommere and I. Finka (2017) among others is the theoretical basis of the following thesis. In the empirical part, a survey among teachers has been conducted, which revealed the experience of elementary school teachers in the formation of attitude of elementary school pupils. Work with the pupils is taken into account in these findings. The process of pedagogical work is focused on forming attitude towards the self, towards others and towards studies. Expressions of attitude are described in detail for each child, evaluation criteria are developed, the ways how attitudes are formed during integrative learning are found. Results allow to confirm the hypothesis: the attitude formation among 2nd grade pupils is successful when a well-considered integrative learning process has been developed; pupils are provided with opportunities for self-directed learning; achievements are evaluated by students during study hours. In the conclusions of the research, recommendations for elementary school teachers are developed, providing practical significance. Contents of the bachelor’s thesis: 57 pages; includes 14 illustrations, 9 tables; uses 47 sources; includes 2 appendices. Key words: attitude, 2nd grade pupils, integrative learning, self-directed learning, elementary school pedagogical process