Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorPaškeviča, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:10Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73528
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49412
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums. Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības sekmēšana pedagoģiskajā procesā izmantojot pirkstiņrotaļas. Autors: Ilze Paškeviča Darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed. Ilze Vilka Darba apjoms: 64 lappaspuses Teorētiskā darba daļa: Analizētas un izzinātas bērnu fiziskās un psihiskās attīstības īpatnības pirmsskolas vecumā, analizētas pedagogu un psihologu atziņas par runas un valodas attīstības veicinošiem priekšnoteikumiem, pedagoģiskā darba organizēšana runas attīstības un valodas veicināšanā izmantojot pirkstiņrotaļas. Izpētīta pirkstiņrotaļu nozīme bērnu runas un valodas attīstības veicināšanā rotaļnodarbībās, ārpusnodarbībās, patstāvīgi darbojoties un rotaļājoties. Sameklētas bērniem saistošas pirkstiņrotaļas, izplānots ikdienas darbs, rotaļnodarbības, āpusnodarbības, pastaigu laiks, bērnu runas un valodas attīstībai. Savā darbā autore izmantoto latviešu, ārzemju autoru zinātniskos pētījumus un atziņas par bērnu runas un valodas attīstības iespējām izmantojot pirkstiņrotaļas ikdienas pedagoģiskajā procesā. Praktiskā darba daļa: Izzinātas dažādas pirkstiņŗotaļas, kas tika mērķtiecīgi izmantotas pedagoģiskajā darbā, lai veicinātu runas un valodas attīstību. Praktiskais darbs ar bērniem, kurā tika veikti pedagoģiskie pētījumi, vērojumi un analīze, tika salīdzināti rezultāti pētījuma sākumā un pētījuma beigās, rezultāti apkopoti tabulās un grafiskos attēlos. Analizējot pētījuma rezultātus un pedagoģiskā procesa norisi, var secināt, ka pirkstiņrotaļas dod pozitīvu rezultātu, un ir viena no galvenajām metodēm un paņēmieniem jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas un valodas prasmju attīstības veicināšanā. Darba autore secina, ja pedagogs atbalsta, rada un nodrošina bērniem emocionālo komfortu pirkstiņrotaļu procesā, tad pirkstiņrotaļām, darbībām ar pirkstiem ir ļoti liela nozīme bērnu runas un valodas attīstībā, izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Atslēgas vārdi: jaunākais pirmsskolas vecums, runas attīstības sekmēšana, pirkstiņrotaļas. Kvalifikācijas darba apjoms: 64 lpp., 4 tabulas, 12 attēli 3 pielikumi. Izmantoti 59 informācijas avoti.
dc.description.abstractTitle of qualification work: Facilitating the development of speech in young children of pre-school age using finger-games. Author: Ilze Paškeviča Scientific supervisor of the thesis: Mg.paed. Ilze Vilka Workload: 64 pages Theoretical part: Analysed and researched the peculiarities of children's physical and mental development in preschool age, the findings of educators and psychologists on the prerequisites for speech and language development are analysed in the context of organization of pedagogical work for the facilitation of speech development and language using finger-games. The role of finger-games has been studied in the development of children's speech and language while playing, participating in out-of-class activities, and in independent activities and play. There is indicated finger-games, daily activities, playtime, out-of-hours activities, and walking time in order to develop children's speech and language capacity. In her work, the author has used the scientific research of Latvian and foreign authors and their insights on the possibilities of children's speech and language development using finger games in the everyday pedagogical process. Practical work part: Identified various finger-games that were used purposefully in pedagogical work to facilitate speech and language development. Practical work with children, in which pedagogical research, observations and analysis were performed, the results were compared at the beginning of the study and at the end of the study, the results are summarized in tables and graphs. Analysing the results of the research and the course of the pedagogical process, it can be concluded that finger-games have a positive effect and are one of the main methods and techniques for promoting the development of speech and language skills of the younger preschool children. The author concludes that if the educator supports, creates, and provides emotional comfort to children in the process of finger-games, then finger-games contributes a very important role in the development of children's speech and language, and thereby confirms the hypothesis. Keywords: youngest pre-school age, finger-games, promotion of speech development. Structure of the qualification work: 64 pages, 4 tables,12 pictures, 3 attachments, 59 sources of information.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectrunas attīstības sekmēšana
dc.subjectpirkstiņrotaļas
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības sekmēšana pedagoģiskajā procesā izmantojot pirkstiņrotaļas
dc.title.alternativeFacilitating the development of speech in young children of pre-school age using finger-games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record