Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorSirsone, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:13Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73547
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49417
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: „5 - 6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmes attīstības iespējas kustību rotaļās dabā”, darba autore: Inese Sirsone. Kvalifikācijas darba vadītāja: Mg.paed., lektore Anita Ieriķe Darba mērķis ir izpētīt teorētiskās atziņas un veikt praktisku pētījumu par 5 – 6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju attīstību kustību rotaļās dabā. Kvalifikācijas darbs sastāv no satura, ievada, 2 nodaļām un 6 apakšnodaļām, 2 tabulām, 12 attēliem, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras un avotu saraksta, 1 pielikuma. Darba apjoms 41 lappuses. Kvalifikācijas darbā tika veikta analīze 29 literatūras avotiem, tai skaitā 3 ārzemju literatūras avoti. Teorētiskajā daļā autore izpēta un izanalizē pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku domas par dabas nozīmi bērna dzīvē, par saskarsmi, par bērnu attīstību, par saskarsmes prasmju attīstīšanu kustību rotaļās dabā. Kvalifikācijas darbā tika izpētīti daudzu autoru teorijas, daži no tiem bija: D. Dzintere, I. Stangaine (2007), L. Dubkēvičs (2003, 2006), V. Golubina (2007), S. Omārova (1998, 2003), S. Rimma (2000), G. Svence (1999) un citi. Praktiskajā daļā darba autore novēro bērnu saskarsmes prasmes kustību rotaļās pēc noteiktiem kritērijiem iekštelpās un tad veic izpēti ārā. Darba autore piedāvā kustību rotaļas, kuras pati izvēlējusies, kā arī rotaļas, kuras bērniem visvairāk patīk. Pēc kustību rotaļas veikšanas veic rezultātu apkojumu. Lai pētījums būtu veiksmīgs, tika izmantotas pētnieciskās metodes: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīzi un datu ieguves metodes (novērošana), un datu apstrādes un analīzes metodes (skalu veidošana un attēlošana grafiski). Pēc pētījuma veikšanas, darba autore secina, ka 5 – 6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmes ir iespējams uzlabot caur kustību rotaļām, kuras īpaši tiek veiktas ārā, svaigā gaisā. Svarīgi ir, lai skolotāja piedāvātu bērniem viņu interesēm un fiziskās attīstības līmenim atbilstošās kustību rotaļas. Atslēgas vārdi – vecākais pirmskolas vecums, saskarsmes prasmes, kustību rotaļa, daba.
dc.description.abstractThe theme of qualifying work: 5-6 year-old childrens communication skills development opportunities in movement games in nature”, author of the work : Inese Sirsone. Supervisor of qualification work: Mg.paed., lecturer Anita Ieriķe. The aim of this work is to investigate theoretical findings and to carry out a practical study on the development of communication skills of 5 - 6 year-old children in movement games in nature. The qualification paper consists of content, introduction, 2 chapters and 6 subchapters, 2 tables, 12 figures, conclusions, suggestions, references and sources, 1 supplement. Thesis consists of 41 pages. During the qualification work analysis was carried out on 29 sources of literature, including 3 sources of foreign literature. In the theoretical part the author investigates and analyzes the thoughts of pedagogical and psychological scientists about the importance of nature in the life of a child, about communication, about the development of children, about the development of communication skills in the nature of movement games. Qualification work investigated the theories of many authors, some of them were: D. Dzintere, I. Stangaine (2007), L. Dubkēvičs (2003, 2006), V. Golubina (2007), S. Omārova (1998, 2003), S. Rimma (2000), G. Svence (1999) and others. In the practical part, the author observes children's communication skills in play in accordance with certain criteria indoors and then conducts research outside. The author of the thesis offers movement games of her own choice, as well as games that children love most. After the movement game, a score survey is performed. For the research to be successful, the following research methods were used: analysis of pedagogical and psychological literature and data acquisition methods (observation), and data processing and analysis methods (scaling and graphical representation). After conducting the study, the author concludes that it is possible to improve the communication skills of 5-6 year-old children through movement games that are performed especially outdoors in the fresh air. It is important for the teacher to provide the children with exercise games appropriate to their interests and level of physical development. Keywords - senior preschool age, communication skills, movement play, nature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvecākais pirmskolas vecums
dc.subjectsaskarsmes prasmes
dc.subjectkustību rotaļa
dc.subjectdaba
dc.title5 -6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmes attīstības iespējas kustību rotaļās dabā
dc.title.alternative5-6 year-old childrens communication skills development opportunities in movement games in nature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record