6-7 gadīgu bērnu līdzsvara veicināšana vingrinājumos
Author
Ozola-Sevastjanova, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Sintija Ozola-Sevastjanova Darba tēma: 6-7 gadīgu bērnu līdzsvara veicināšana vingrinājumos. Kvalifikācijas darba mērķis: analizēt teorētiskās atziņas un praktiski pētīt 6 – 7 gadīgu bērnu līdzsvara sekmēšanas iespējas vingrinājumos. Pētījuma jautājums: Vai 6-7 gadīgiem bērniem sporta nodarbībās izmantojot vingrinājumus var sekmēt līdzsvara attīstību? Uzdevumi mērķa sasniegšanai: 1.Analizēt teorētiskās atziņas par 6 – 7 gadīgu bērnu fizisko attīstību un līdzsvara sekmēšanu pirmsskolā. 2.Izzināt vingrinājumu iedalījumu un to izmantošanu pirmsskolēnu līdzsvara attīstības veicināšanai. 3.Pētīt līdzsvara sekmēšanas iespējas 6 – 7 gadīgiem bērniem vingrinājumos. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tika aplūkots līdzsvara ietekmējošie faktori, 6-7 gadīgu bērnu attīstība un kā ar vingrinājumu palīdzību var veicināt līdzsvara attīstību. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tika veikts pētījums, kurā veica star excursion balance test dinamiskā līdzsvara noteikšanai pirms un pēc vingrinājumu pielietošanas. Pamatojoties uz pētījumu veikto analīzi, darba noslēgumā ir izstrādāti secinājumi. Kvalifikācijas darba apjoms ir 44 lappuses bez pielikumiem, darbā ir 2 pielikumi, 1 tabulas un 32 attēli. Atslēgas vārdi: līdzsvars, vingrinājumi, 6-7 gadi, pirmsskolas izglītība Author / Author of the qualification work: Sintija Ozola-Sevastjanova Theme / Qualification work theme: Balance training exercises for 6-7-year-olds. The aim of the qualification work: to analyze the theoretical findings and to study practically the possibilities of 6-7-year-old children to balance their exercises. The research question: Can excercise for 6-7 years olds help change balance? Tasks to achieve the aim: 1.To analyze theoretical conclusions about the physical development of 6-7-year-olds children and promotion of balance in preschool. 2.To study the division of exercises and their use to promote the development of preschool balance. 3.Research the potential for balance in exercise for 6-7-year-olds children. In the first part of the qualification work, factors affecting balance were considered, the development of 6-7-year-olds children, and how exercise can promote balance development. In the second part of the qualification work, a study was performed that executed a star excursion balance test to determine the dynamic balance before and after the exercise. Based on the research analysis, conclusions are drawn at the end of the work. The size of the qualification paper is 44 pages without appendices, there are 2 appendices, 1 tables and 32 figures. Keywords: balance, exercise, 6-7 years, preschool education