Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorPavlovska, Vita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:16Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73553
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49422
dc.description.abstractBakalaura darba temats ir “3-4 gadīgu bērnu runas un vārdu krājuma aktivizēšana rotaļās”. Darba autore: Vita Pavlovska. Darbā tiek izskatītas dažādas runas attīstības metodes un paņēmieni jaunākajā pirmsskolas vecumā. Jaunākais pirmsskolas bērnu vecums ir vissvarīgākais visu garīgo procesu, kā arī, runas un vārdu krājuma attīstībā. Šis vecums ir cilvēka dzīvības vissvarīgākais posms, kad veidojas vissvarīgākās fundamentālās spējas, kas nosaka cilvēka virzību uz pilnvērtīgu attīstību. Bērnu runas attīstīšanai pedagogiem un vecākiem ir jāizveido nosacījumus mudināt bērnu runāt, radīt piemērotu vidi, interesanti organizēt bērna dzīvi. Darba mērķis: noteikt dažādu metožu pielietošanas iespējas jaunākā pirmsskolas vecumposma bērnu runas attīstības sekmēšanai. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām - teorētiskās un praktiskās, literatūras saraksta un pielikuma. Teorētiskajā daļā analizēti gan mūsdienu, gan arī senāku laiku zināmu pedagogu un literāro darbu autoru atzinumi par runas attīstības metodēm un paņēmieniem, par bērnu runas attīstības īpatnībām. Darba pirmajā daļā tika analizēta dažāda literatūra, saistībā ar tēmu, kā arī analizēta bērnu runas attīstība. Darba otrajā daļā tika pētīta 3- 4 gadīgu bērnu runas attīstība., veikta vecāku aptauja.. Pedagoģiskā procesa laikā tika veikts darbs ar bērniem gan individuāli, gan arī grupā, tādā veidā uzlabojot runas un vārdu krājuma attīstību. Apkopojot pētījuma laikā iegūtos rezultātus var novērot, ka lielākā daļa grupas bērnu attīstās atbilstoši savam vecumposmam. Ir novērots, ka runas attīstība un vārdu krājuma aktivizēšana norit veiksmīgāk ar dažādu metožu palīdzību, izmantojot tādas metodes kā rotaļas, sarunas, pirkstu vingrinājumi. Atslēgas vārdi: runa, runas attīstība, vārdu krājums, rotaļa Bakalaura darba apjoms: 57 lpp., 13 attēli, 4 tabulas, 4 pielikumi, 48 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe theme of the bachelor thesis is the “Activating speech and vocabulary for 3-4 year olds in plays”. The author of the thesis is Vita Pavlovska. The paper examines different speech development methods and techniques in the youngest pre-school age. Youngest pre-school age are most important in the development of all mental processes as well as speech and vocabulary.This age is the most important stage in a person's life, when the most important fundamental abilities are formed, which determine a person's progress towards to full development. In order to develop children's speech, educators and parents must create the conditions to encourage the child to speak, to create a suitable environment, and to organize the child's life in an interesting way. Aim of the thesis: to determine the possibilities of applying different methods for the promotion of speech development in the youngest pre-school age children. The thesis consists of an introduction, two chapters - theoretical and practical, a list of literature and an appendix. The theoretical part analyzes the opinions of modern and past known educators and literary authors on speech development methods and techniques, on the peculiarities of children's speech development. The first part of the paper analyzed various literature related to the topic and analyzed the development of children's speech. In the second part of the 20 children aged 3-4 were studied. During this period, the assessment of the child 's speech development level, vocabulary observation and parent survey. During the study, children were evaluated twice, as a result of which the author was able to apply appropriate methods to activate children's speech and vocabulary. During the pedagogical process, work was done with children individually and in groups, improving speech and vocabulary development. Summarizing the results of the research, it can be observed that most of the children in the group develop according to their age, with almost all children having the highest score after the end of the research. Speech development and vocabulary activation have been found to be more successful with a variety of methods such as conversations, finger exercises, fairy tales and didactic games. Keywords: speech, speech development, vocabulary, play Volume of bachelor thesis: 57 pages, 13 pictures, 4 charts, 4 appendixes, literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectruna
dc.subjectrunas attīstība
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectrotaļa
dc.title3-4 gadīgu bērnu runas un vārdu krājuma aktivizēšana rotaļās
dc.title.alternativeActivating speech and vocabulary for 3-4 year olds in plays
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record