5-6 gadīgu bērnu skaņu izrunas sekmēšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Author
Grunte, Agrita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Agrita Grunte Bakalaura darba temats: „5 – 6 gadīgu bērnu skaņu izrunas sekmēšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā”. Mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu skaņu izrunas traucējumu sekmēšanas iespējas ar didaktisko spēļu pielietošanu. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar to kas īsti ir valoda, kā veidojas bērna valoda, un kāds ir īstais valodas attīstības vecuma posms. Kā arī, kā radīt labvēlīgus apstākļus bērna valodas un runas apguvei. Dažādu autoru viedokļi par to, kuras skaņas bērnam vajadzētu prast izrunāt konkrētajā vecumposmā. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar artikulācijas, pūšanas un elpošanas vingrinājumu un didaktisko spēļu palīdzību var sekmēt vecākā pirmsskolas vecuma skaņu izrunas traucējumus. Tika izpētīts bērnu skaņu izrunas pareizības līmenis gada sākumā, un gada beigās. Skaņu izrunas traucējumi tika sekmēti ar didaktisko spēļu palīdzību un veikta analīze. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka bērnu skaņu izrunas traucējumi tiks sekmēti, ja skolotāja, pedagoģiskajā procesā pielietos dažādus artikulācijas vingrinājumus un didaktiskās spēles. Atslēgas vārdi: skaņu izruna, didaktiskās spēles, artikulācijas vingrinājumi, skaņu izrunas traucējumi Bakalaura darbs sastāv no 50 lappusēm, tsk. – 7 tabulas, 14 attēli, pielikumi. Izmantoti 40 informācijas avoti. Author of bachelor thesis: Agrita Grunte Topic of bachelor thesis: “Improvement of five to six year old children’s pronunciation of sounds in the pedagogical process in preschool.” Aim: To determine theoretically and practically the possibilities for improvement of the older preschool children’s pronunciation of the sounds by using didactic games. The first part of the thesis introduces what language is, how the language of the child is formed, and what is the real age when language is developing. As well as how to create favorable conditions to child for learning a language and speech. The views of various authors on which sounds a child should be able to pronounce at a given age. The second part provides an empirical study of how articulation, blowing and breathing exercises, and didactic games can contribute to the improvement of the older preschool children’s pronunciation of the sounds. The correctness of children's sound pronunciation was investigated at the beginning and at the end of the year. The pronunciation disorders were facilitated by didactic games and analyzed consequently. In the empirical part, the hypothesis that children's pronunciation of the sounds will be improved by using various articulation exercises and didactic games in the teacher's pedagogical process was confirmed. Key words: pronunciation of sounds, didactic games, articulation exercises, disorder of the pronunciation of sounds. The volume of bachelor thesis is 50 pages including 7 tables, 14 images and appendices, and have been used 40 sources of information.