Bērna agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā
Author
Zeltiņa, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbu izstrādāja Agita Zeltiņa. Darba tēma ir “Bērna agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā”, mērķis ir pētīt bērna agresīvas uzvedības novēršanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba teorētiskajā daļā autore pētīja un salīdzināja dažādu pedagogu un psihologu teorijas par agresivitāti, kā arī apkopoja bērnu attīstības likumsakarības vecākajā pirmsskolas vecumā pētāmās problēmas kontekstā. Tika apkopoti efektīvākie paņēmieni bērnu agresīvas uzvedības novēršanā attiecīgajā vecumā. Darba empīriskajā daļā tika veikts pētījums par bērnu agresīvas uzvedības novēršanas iespējām pirmsskolā, kura laikā tika novēroti bērni pēc konkrētiem kritērijiem. Piemeklētas atbilstošas rotaļas un nodarbības, ar kuru palīdzību tika mazināta agresivitāte. Pētījums pierādīja, ka agresivitāti var novērst vai mazināt, ja regulāri tiks organizētas rotaļas un nodarbības, kuras uzlabos bērnu saskarsmi un sadarbību. Darba rezultātā iegūtie dati tika izzināti un uzzināti paņēmieni bērnu agresīvas uzvedības novēršanā vecākajā pirmsskolas vecumā. Darbs sastāv no 73 lapām. Tās veido 4 nodaļas, 10 apakšnodaļas, 9 attēli, 5 tabulas, 15 pielikumi. Darbā izmantoti 31 literatūras avoti. The author of bachelor thesis is Agita Zeltina. The aim of bachelor thesis Prevention options of child’s aggressive behaviour at late pre-school age is to research possibilities of child’s aggressive behaviour prevention at late pre-school age. In the theoretical part of the bachelor thesis the author researched and compared theories of different pedagogues and psychologists about aggressiveness, also compiled regularities of child’s development at late pre-school age in the context of the researched problem. The most effective techniques how to prevent children’s aggressive behaviour at relevant age were summarized. In the empirical part of thesis the research was carried out how to prevent child’s aggressive behaviour in pre-school, during the research children were observed using certain criteria. Appropriate games and lessons were found what helped to decrease aggressiveness. The research approved that aggressiveness can be prevented or decreased if games and lessons, what improve communication and collaboration among children, will be regularly organized. Data were summarized as the result of the thesis and the most effective strategies were found in prevention child’s aggressive behavior at late pre-school age. The work consists of 73 pages. There are 4 chapters, 10 subsections, 9 pictures, 5 tables, 15 appendixes. There are 31 literature sources.