Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorArtemjeva, Olga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:20Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73558
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49427
dc.description.abstractDarba autors: Olga Artemjeva. Darba veids: Kvalifikācijas darbs. Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs. Darba zinātniskais vadītājs: Anita Ieriķe. Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu: 4-5 gadīgo bērnu intereses par dabu veidošanas rotaļā. Mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt 4-5 gadīgo bērnu intereses par dabu veidošanos rotaļā. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti vairāku autoru skaidrojumi un uzskati par interesēm un izziņas procesiem pirmsskolas vecumā, rotaļas vispārīgs raksturojums. Tiek aplūkotas arī izziņas intereses par dabu sekmēšana rotaļa. Balsoties uz autoru atziņām, var secināt, ka rotaļas dabā ir prieka un izziņas avots, ka arī metode, ar kuras palīdzību var iepazīst apkārtējo pasauli, saskatīt skaistu dabu un rūpēties par to. Empīriskā daļā tiek veikts pētījums, pētījuma norises apraksts, pētījuma rezultāti un to analīze. Pētījumā piedalījās 4-5 gadīgie bērni. Pētījumā tiek atspoguļotas vairākas rotaļas ar bērniem, kuras pavadītas dabā. Lai sasniegtu pētījuma mērķi tiek, izvēlēta novērošanas metode, tā ka novērojums ir apkārtējas pasaules priekšmetu un parādību mērķtiecīga, plānveidīga uztvere. Katrā novērojumā tiek risināts neliels konkrēts uzdevums bērnu iepazīstināšana ar dabu. Apkopojot un salīdzināšot pētījuma rezultātus var secināt, ka izvēlētās metodes un paņēmieni ir efektīvas un sekmē 4-5 gadus bērnu intereses par dabu veidošanas rotaļā. Kvalifikācijas darbs sastāv no 40 lapaspusēm, 21 attēli, 4 tabulas, analizēti 24 literatūras avoti. Atslēgvārdi: interese, izziņas intereses, rotaļa, daba, novērojums.
dc.description.abstractAuthor: Olga Artemjeva. Type of work: Qualification paper. Study programme: Preschool teacher. Scientific advisor: Anita Ieriķe. The theme of the qualification paper: Development of 4-5 years - old children's curiosity about nature through play. Aim: To investigate the formation of 4 – 5-year-old children’s interest in nature through games theoretically and practically. The research consists of two sections – the theoretical and the empirical. The theoretical part focuses on several authors’ explanations and views concerning interests and cognitive processes at preschool age, and general characteristics of games. The game enhancing cognitive interest in nature has been described. Based on the authors’ opinions, it can be concluded that playing games in nature are a source of joy and cognition, as well as a method which helps to become acquainted with the surrounding world, to perceive the beauty in nature and to take care of it. The empirical part offers a research, a description of the research procedure, its results and their analysis. The research objects were 4 – 5-year-old children. The research depicts several games that the children played in natural settings. As observation is a purposeful and planned perception of the objects and phenomena of the surrounding world, to reach the aim of the research, the observation method has been chosen. In each observation, a small definite task aiming at introducing children to nature is being solved. The summary and comparison of the research results lead to the conclusion that the chosen methods and techniques are effective and promote the formation of 4 – 5-year-old children’s interest in nature through games. The qualification paper consists of 40 pages, 21 figures, 4 tables. 24 literary sources have been analyzed. Key words: interest, cognitive interest, game, nature, observation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectinterese
dc.subjectizziņas intereses
dc.subjectrotaļa
dc.subjectdaba
dc.subjectnovērojums
dc.title4-5 gadīgo bērnu intereses par dabu veidošanas rotaļā
dc.title.alternativeDevelopment of 4-5 years old children's curiosity about nature through play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record