Show simple item record

dc.contributor.advisorTauriņa, Agrita
dc.contributor.authorTyshkevich, Natalia
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:23Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73562
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49431
dc.description.abstractDarba autore – Natalia Tyshkevich Kvalifikācijas darba temats – 5 – 6 gadus vecu bērnu latviešu valodas vārdu krājuma un skaņu izrunas sekmēšana spēlēs. Darba mērķis – izpētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu skaņu izrunas un vārdu krājuma sekmēšanu pedagoģiskajā procesā, īstenojot caurviju prasmi – sadarbību spēļu izmantošanas un veidošanas darbā. Lai veiktu šo pētījumu un sasniegtu izviirzīto mērki, tika izvirzīti sekojošie uzdevumi: 1. Izpētīt pedagogu un psihologu atziņas par skaņu izrunu un vārdu krājumu 2. Raksturot runas attīstību 5 – 6 gadus veciem bērniem. 3. Analizēt spēles un to izmantošanas iespējas pirmsskolas vecumā. 4. Pārbaudīt spēles izmantošanas efektivitāti 5 – 6 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanai. 5. Izstrādāt ieteikumus skolotājiem un vecākiem spēles izmantošanai kā bērnu vārdu krājuma un skaņu izrunas pilnveidei. Darba teorētisko daļu iekļauj dažādas pedagoģijas un psiholoģijas literatūras atsauces par skaņu kā valodas pamatvienību, skaņu izrunas raksturojumu, vārdu krājumu un spēles veidiem. Teorētiski tika analizētas arī spēles veidi un tās nozīme vārdu krājuma paplāšināšanā un skaņu izrunas attīstībā. Īpaša uzmanība bija pievērsta spēles veidiem un tās ietekmi uz vārdu krājumu uz skaņu izrunu uzlabošanu. Darba 2.daļā tika analizēti empiriskā pētījuma laikā iegūtie dati no vecāku aptaujām, kā arī apkopoti dati pēc bērnu testēšanas, spēļu sērijām un novērošanas. Veiktais pētījums apstiprina sākumā izvirzīto hipotēzi – ja pedagogi iesaista 5 – 6 gadus vecus bērnus latviešu valodas apguves veicināšanas spēļu gatavošanas un spēlēšanas darbā, tad tiek sekmēta skaņu izruna un paplašinās vārdu krājums. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem, izmantoto avotu un literatūras saraksta (35 atsauces) un 5 pielikumiem. Darbā ir iekļauti 6 attēli un 3 tabulas. Atslēgas vārdi: spēle, valoda, vārdu krājums, skaņu izruna, attīstība.
dc.description.abstractThe author of the paper – Natalia Tyshkevich The theme of the qualification work – Latvian language vocabulary and pronunciation development of 5-6 years ild children in games. The aim of this work is to investigate the pronunciation and vocabulary of 5 – 6 year old children in the pedagogical process, implementing the transversal skill - cooperation in the use and development of games. In order to pursue this research and to achieve the aims pursued, the following tasks were set: 1. Investigate educators’ and psychologists' opinions of sound pronunciation and vocabulary 2. Characterize speech development of children aged 5 – 6 years. 3. To analyze games and their use at preschool age. 4. To test the effectiveness of the games in promoting speech development of children aged 5 to 6 years. 5. Develop recommendations for teachers and parents for using games as an improvement of vocabulary and sound pronunciation of children. The theoretical part of the paper includes various references from pedagogical and psychological literature, which includes such concepts as, sound as a basic unit of language, characterization of sound pronunciation, vocabulary and types of play. Theoretically, the types of play and its importance in the expansion of vocabulary and the development of sound pronunciation were also analyzed. Also, particular attention was paid to the types of play and its impact on vocabulary on the improvement of pronunciation. The second part of the paper represents the analysis of the data from the surveys of parents, and collected data from children's testing, game series, and observation of children. This research confirms the hypothesis of the paper – if educators involve 5 – 6 – year – old children in the preparation and playing games during learning Latvian language, then the sound pronunciation and vocabulary would expand. The work consists of an introduction, 3 chapters, conclusions, a list of references and references (35 references) and 5 appendices. The work contains 6 figures and 3 tables. Keywords: game, language, vocabulary, sound pronunciation, development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectspēle
dc.subjectvaloda
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectskaņu izruna
dc.subjectattīstība
dc.title5-6 gadus vecu bērnu latviešu valodas vārdu krājuma un skaņu izrunas sekmēšana spēlēs
dc.title.alternativeLatvian language vocabulary and pronunciation development of 5-6 years old children in games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record