Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorMulareka, Līga Sintija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:26Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73567
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49436
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu ‘’Mazākumtautību bērnu iekļaušanas paņēmieni pedagoģiskajā procesā’’. Pētījuma tēma balstās uz aktuālu, taču salīdzinoši maz pētītu problēmu, kura sastopama jebkurā pirmsskolas izglītības iestādē Latvijā. Pētījuma aktualitāte balstīta uz mazākumtautību un latviešu bērnu kā sabiedrības locekļu atsvešinātību vai vienotību savā starpā, valodas barjeras faktoru, un veiksmīgas adaptācijas problēmām, ar ko saskaras mazākumtautību bērni nonākot nepazīstamā vidē. Pētījuma mērķis ir noteikt izglītojošus pasākumus, lai veicinātu mazākumtautību bērnu iekļaušanu pirmsskolas iestādes latviešu plūsmas grupā, saskaņā ar jauno kompetenču izglītību un mērķtiecīgi novērst mazākumtautību bērnu iekļaušanas problēmas un padarīt iekļaušanās procesu veiksmīgu, un atbilstošu bērnu pilnīgai un vispusīgai attīstībai. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek izpētīts bilingvisma jēdziens Latvijā un pasaulē, analizēti bilingvisma modeļi, izglītības formas, populārākās metodes, tā ieguvumi, un zaudējumi, plaši izpētīta divvalodības nozīme un funkcija mācību satura apguvē, tā ietekme uz cilvēku gan pirmsskolas, gan skolas vecuma posmā. Pētījuma praktiskajā daļā tiek sniegts bāzes un metožu apraksts, kas sastāv no vecāku un pedagogu aptaujas, kā arī bērnu novērošanas un pārrunām. Pētījuma daļā sniegts mazākumtautību bērnu raksturojums mācību gada sākumā un mācību gada beigās, tiek sastādīts atbilstošs plāns bērnu iekļaušanai, kas tiek realizēts pētījuma gaitas aprakstā. Pētījuma noslēgumā tiek atkārtoti veikti vērojumi, rezumējums, iegūto rezultātu apstrāde, analīze un izdarīti secinājumi balstoties uz iepriekšminēto. Apkopojot pētījuma rezultātus, novērota tikai pozitīva dinamika mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguvē, veiksmīga asimilācija jeb adaptācija latviešu plūsmas grupā, uzlabojušās komunikācijas prasmes un izpratne par apkārt notiekošo. Bērniem ir audzis pašvērtējums, kas ir būtisks faktors, lai iekļaušanās būtu daudzpusīga un sekmīga, bērni ir atvērtāki, sabiedriskāki, ar vēlmi izzināt un izprast vairāk, pieņemt apkārtējos cilvēkus, un sevi kā daļu no apkārtējā. Pētījuma gaitā gūtie rezultāti ļauj secināt, ka jaukta tipa valodas grupa pilnībā netraucē kā latviešu, tā mazākumtautību bērnu pašizausgmei, pilnvērtīgai, vispusīgai attīstībai, nedz valodas apguvei dzimtajā valodā un svešvalodā. Šāda saskarsme tikai pozitīvi ietekmē bērna skatījumu uz pasauli un lieliski viņu sagatavo skolas gaitām. Atslēgas vārdi: Pedagoģiskais process, bilingvisms, divvalodība, mazākumtautība, jaunās kompetences, adaptācija, asimilācija, iekļaušanas paņēmieni. Kvalifikācijas darba apjoms: 48 lpp, 4 tabulas, 7 attēli, 2 pielikumi, 27 literatūras avoti.
dc.description.abstractAcademic project is a study about “How to integrate ethnic minority children in pre-primary schools». The theme of the project is based on topical issue faced by pre-primary schools in Latvia yet relatively little research has been conducted on the subject. The relevance of the study based on the separation or unity of ethnic minority children and Latvian children as members of society, the language barrier factor, and the successful adaptation problems faced by minority children in an unfamiliar environment. The objective of research project is to identify educational measures to promote the integration of minority ethnic children in Latvian speaking pre-primary school groups, in line with the new competence based education and to eliminate the issues of integration of minority and making the integration process successful and relevant for the full and comprehensive development of children. The study consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part of the study examines the concept of bilingualism in Latvia and the world, analyses bilingualism models, forms of education, the most common methods, its advantages and disadvantages, extensively studied the importance and function of bilingualism in the acquisition of teaching content, its impact on person in both pre-school and school age stages. The practical part of the study provides a description of the basis and methods consisting of surveys of parents and educators and children’s observation and interviews. Research methodology provides the characterization of minority children at the beginning and at the end of the school year, a relevant plan for the integration of children devised and implemented during of the study. The research concludes with repeated observation, summary, processing of the results obtained, analysis and conclusions based on the above. The results of research show that only a positive dynamic has been observed in the acquisition of the Latvian language by minority children, successful assimilation or adaptation in the Latvian speaking groups, improved communication skills and awareness. Self‐esteem enhanced in children and it is a key factor for integration to be versatile and successful, children are more open and social, with a desire to explore, accept people and themselves as part of the environment. The results of research lead to the conclusion that a mixed-type language group does not interfere in the self-development, comprehensive development, or language learning in their mother tongue and foreign language of Latvian or minority children. Such encounter only has a positive impact on a child’s view of the world and helps to be well prepared for school. Key words: pedagogical process, bilingualism, minority, new competencies, adaptation, assimilation, integration techniques. Scope of academic project: 48 pp., 4 tables, 7 pictures, 2 annexes, 27 sources of literature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPedagoģiskais process
dc.subjectBilingvisms
dc.subjectDivvalodība
dc.subjectMazākumtautība
dc.subjectJaunās kompetences
dc.titleMazākumtautību bērnu iekļaušanas paņēmieni pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativeHow to integrate ethnic minority children in pre-primary schools
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record