Muzikālās rotaļas – 4 – 5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmētājas
Автор
Jurkeviča, Dzintra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats – Muzikālās rotaļas – 4 – 5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmētājas. Attīstot bērnam saskarsmes prasmes, nozīmē palīdzēt viņam apgūt sabiedriskās uzvedības normas, izprast un izveidot savstarpējās attiecības ar cilvēkiem, kā arī izprast morāles jēdzienus. Pirmsskolas iestādē visas prasmes un iemaņas tiek apgūtas caur rotaļu, tāpēc viena no metodēm, kā sekmēt saskarsmes veidošanos, ir rotaļa. Rotaļas bērnos vairo pozitīvas emocijas un mudina uz pozitīvu saskarsmi. Darba pirmajā daļā tiek analizētas dažādu autoru, psihologu un pedagogu atziņas par saskarsmi, tās būtību. Saskarsmes jēdziens, saskarsmes prasmju sekmēšana – teorētiskais pamatojums. Darba mērķis ir teorētiski pētīt un empīriski pamatot, kā muzikālā rotaļdarbība sekmē bērnu saskarsmes prasmju attīstību. Darba uzdevumi ir: 1.Analizēt teorētiskās atziņas par saskarsmes prasmēm; 2.Raksturot 4 – 5 gadīgu bērnu saskarsmes prasmes; 3.Pētīt muzikālās rotaļdarbības pielietošanas iespējas bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanā; 4.Veikt pētījumu, apkopot tā rezultātus un izstrādāt rekomendācijas vecākiem un pedagogiem. Pētījumā secināts, ka muzikālā rotaļdarbība veicina ne tikai bērnu saskarsmes prasmju attīstību, bet tā sekmē arī bērnu komunikācijas spējas un attīsta bērnus veselumā. Atslēgas vārdi ir: muzikālā rotaļa, saskarsmes prasmes, pirmsskola. Darba praktiskajā daļā veikts pētījums, vai tiešām muzikālā rotaļdarbība sekmē bērnu saskarsmes prasmes. Darbs sastāv no 2 nodaļām, lappušu skaits – 48, literatūras avoti – 26, pielikumi – 6. The theme of the qualification work – Musical toys – Promotion of communication skills of children agen 4 – 5 years. Developing a childs communication skills means helping him or her master the norms of public behavior, understanding and building relationships with people, and understanding moral concepts. In a pre – school setting, all skills and competences are acquired through play, so one of the ways to facilitate interaction is through play. Playing with children enhances positive emotions and encourages positive interaction. The first part of the paper analyzes the opinions of different authors, psychologists and educators about communication and ist esence. Concept of communication, promotion of communication skills – theoretical basis. The aim of the thesis is to theoretically investigate and empirically substantiate how muical play contributes to the development of childrens communication skills. Tasks include: Analyze theoretical knowledge of communication skills; To describe communication skills of 4 – 5 years old cildren; To explore the possibilites of using musical play in the promotion of childrens communication skills; Conduct research, summarize its findings, and develop recommendations for parents and educators. The study concludes that musical play not only contributes to the development of childrens communication skills, but also enhances childrens commuunication anbilities and develops children as a whole. Keywords are: musical play, communication skills, preschool. In the practical part of the work, a study was conducted on whether musical play really promotes childrens communication skills. The thesis consists of 2 chapters, number of pagess – 48, references – 26, attachments attachments – 6.