Pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmieni jaunākajā pirmsskolas vecuma grupā
Author
Mihailova, Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Simona Mihailova. Kvalifikācijas darba temats: „Pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmieni jaunākajā pirmsskolas vecuma grupā”. Darba mērķis: izzināt bērna pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmienus un izvērtēt to praktiskās izmantošanas efektivitāti. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā, analizējot G.Svences, A.Šponas, I. Stangaines un citu psihologu un pedagogu darbus, raksturota pažapziņas attīstības būtība mūsdienu izglītības sistēmā, kā arī izpētīti jaunajā pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas attīstību veicinošie paņēmieni un vecāku loma šajā procesā. Darba empīriskajā daļā veikta vecāku anketēšana ar mērķi izzināt viņu viedokli pētāmās tēmas kontekstā, kā arī veiktas pārrunas ar 2,8 – 4,1 gadu veciem bērniem ar mērķi novērtēt viņu sākotnējo pašapziņas attīstības līmeni. Pētījuma gaitā izstrādāta pedagoģiskā programma, kurā tika iekļautas pētamajam vecumam atbilstošas darba metodes (didaktiskās spēles, kustību rotaļas, mākslinieciskā darbība u.c.), kā arī veikta atkārtotā vērtēšana, iegūto datu apstrāde, salīdzinājums un analīze. Iegūtie dati ļauj izsekot pašapziņas attīstības līmeņa dinamiku: salīdzinot rezultātus, kas bija iegūti pētījuma sākumā un beigās, var secināt, ka tas ir būtiski paaugstinājies. Pedagoģiskā darba rezultāti liecina, ka jaunākā pirmsskolas vecuma bērna pašapziņas attīstību var sekmīgi veicināt, ja tiks izvēlēti vecumam atbilstoši paņēmieni. Atslēgas vārdi: pašapziņa, pašvērtējums, attīstība, rotaļas, emocijas. Kvalifikācijas darba apjoms: 51 lapa, 11 attēli, 4 tabulas, 5 pielikumi. 38 literatūras avoti, no tiem: 17 – latviešu valodā, 11 – angļu valodā, 10 – krievu valodā. Author of the thesis: Simona Mihailova. The thesis of qualification work is „Techniques to Promote Self-Confidence in Younger Preschoolers”. The aim of the work is to find out the ways of promoting the child's self-confidence and to evaluate the efficiency of their practical use. The work consists of 2 parts - theoretical and empirical. The theoretical part, analyzing the work of G.Swence, A.Spona, I. Stangaine and other psychologists and pedagogues, describes the essence of cognitive development in the modern education system, as well as explores the new self-confidence development methods and role of parents in this process. In the empirical part of the work, parents' questionnaires were carried out to find out their opinion in the context of the research topic, as well as interviews were conducted with 2.8 - 4.1 year old children to evaluate their initial level of self-esteem. During the research, a pedagogical program was developed, which included working methods appropriate to the age of the research (didactic games, movement games, artistic activity, etc.), as well as re-evaluation, processing, comparison and analysis of the obtained data. The obtained data allow monitoring the dynamics of the level of self-esteem: comparing the results obtained at the beginning and the end of the study, it can be concluded that it has significantly increased. The results of the pedagogical work show that the development of self-esteem of the youngest pre-school child can be successfully promoted if age-appropriate methods are chosen. Keywords: self-awareness, self-esteem, development, games, emotions. The qualification work is written on 51 pages, including 11 pictures, 4 tables, 5 attachments. 38 bibliographical sources, of which: 17 Latvian, 11 English and 10 - Russian.