Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorLaizāne, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:30Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73576
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49444
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās. Pētījuma mērķis: pētīt un teorētiski izzināt pamatkustību attīstīšanas un izmantošanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem izmantojot kustību rotaļas. Atslēgvārdi: pamatkustības, rotaļa, kustību rotaļa, attīstība. Pētījuma teorētiskās daļas informācija par pētāmo problēmu balstās uz nozīmīgu pedagoģisku, psiholoģisku un zinātnisku literatūru analīzi. Bakalaura darba izstrādei izmantoju I. Stangaines, S. Laizānes, R. Karlovskas, I. Puškareva atziņas, kā arī citu dažādu autoru atziņas par pamatkustību apguves sekmēšanu un kustību rotaļu nozīmi bērnu dzīvē. Tiek analizētas autoru atziņas par pamatkustību attīstīšanas iespējām pirmsskolā, par vecākā pirmsskolas bērna attīstību, par likumsakarībām problēmas skatījumā, kā arī analizētas atziņas par rotaļas būtību un kustību rotaļu nozīmi bērna attīstībā. Empīriskajā daļā tika novērotas kustību rotaļu izmantošanas iespējas 5 – 6 gadus veciem bērniem pamatkustību attīstīšanā. Pētījuma praktiskajā daļā tika veikta pedagoģiskā novērošana, eksperimenta darbība, tika analizēti pētījuma rezultāti. Pētījuma izstrādes procesā tika izstrādāta kustību rotaļu kopa un analizēta kustību rotaļu ietekme uz pamatkustību attīstību vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Bakalaura darba saturā ir dažādas psihologu un pedagogu atziņas par pamatkustību apguvi un to attīstīšanas iespējām pirmsskolā, par bērnu attīstības likumsakarībām, par kustību rotaļām un dažādu rotaļu veidiem, kā arī aprakstīts prakstiskais darbs ar bērniem, iegūto pētījumu rezultātu apstrāde un analīze. Praktiskajā pētījumā tika iekļauta PII grupa ar 8 bērniem (4 meitenes un 4 zēni), tika izmantotas darba autores izvēlētas kustību rotaļas, kas pēc autores domām varētu sekmēt bērnu pamatkustību apguvi. Pētījuma beigās var secināt, ka ievērojot bērnu konkrētās vecumposma īpatnības un vajadzības, pareizi organizējot kustību rotaļas, tiek veicināta veiksmīga pamatkustību attīstība. Darba apjoms: 84 lpp, 8 tabulas, 8 attēli, 55 literatūras un citi avoti, no tiem 41 latviešu valodā un svešvalodā 14.
dc.description.abstractTitle of Bachelor's Thesis: Promotion of basic movement skills of older preschool children through movement games. Aim of the research: to study and theoretically explore the possibilities of developing and using basic movements for older preschoolers through movement games. Keywords: basic movement, game, movement game, development. The theoretical part of the research is based on the analysis of important pedagogical, psychological and scientific literature. For the research findings of I. Stangaine, S. Laizāne, R. Karlovska, I. Pushkarev, as well as other authors about the promotion of basic movement and the importance of movement games in children's life were analyzed. There are authors' conclusions about the possibilities of basic movement development in pre-school, the development of the oldest pre-school child, the regularities in the problem view, as well as the essence of the game and the role of movement games in the child's development described in the theoretical part. In the empirical part, the use of movement toys for 5 to 6 year old children in developing basic movements was observed. In the practical part of the research the pedagogical observation and the experiment were performed, as well as the results of the research were analyzed. During the research development process, a set of movement toys were developed and the effect of movement games on the development of basic movement in older preschool children was analyzed. The content of the Bachelor's thesis contains different conclusions of psychologists and educators about the acquisition and development of basic movements in pre-school, regularities of child development, movement toys and different types of game, as well as practical work with children. The practical study included a preschool group of 8 children (4 girls and 4 boys), using movement toys chosen by the author, which, in the author's opinion, could facilitate the acquisition of basic children's movements. At the end of the study, it can be concluded that following the specific characteristics and needs of children at certain age, proper organization of movement games does promote the successful development of basic movements. Amount: 84 pages, 8 tables, 8 photos, 55 literarature and other sources, 41 from them in Latvian and 14 in other languages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpamatkustības
dc.subjectrotaļa
dc.subjectkustību rotaļa
dc.subjectattīstība
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās
dc.title.alternativePromotion of basic movement skills of older preschool children through movement games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record