Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorNikandrova, Rigonda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:32Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73579
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49447
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstīt prasmju pilnveide mācību jomu centros. Darba autore – Rigonda Nikandrova. Darba vadītāja – Dr.paed., profesore Maruta Sīle. Pētījuma mērķis: pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstīt prasmju pilnveides iespējas interešu centros. Darba temats ir aktuāls, jo ar 2019. gada 1. septembri visas Latvijas pirmsskolas izglītības iestādes uzsāka mācību programmu, kas izstrādāta Eiropas sociālā fonda projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola 2030) ietvaros. 2019. gada 1. septembrī stājas spēkā jaunās pirmsskolas izglītības vadlīnijas, ko valdība apstiprināja 2018. gada 21. novembrī. Kā arī, stāstu stāstīšana ir nozīmīga nemateriālā kultūras mantojuma daļa Latvijā. Mūsdienās stāstīšana turpina būt aktuāla, bagātinot ne tikai zināšanas un izkopjot prasmes, bet arī dažādojot pasaules izziņu un veicinot dialogu starp līdzcilvēkiem un paaudzēm. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām – pirmā daļa ir teorētiskā daļa, kurā tiek pētīts, kas ir stāstīšana, analizēti ar stāstīšanu un stāstīt prasmi saistīti jēdzieni, sniegts vidējā pirmsskolas vecuma bērnu raksturojums, kā arī analizēts, kā pilnveidot stāstīt prasmi mācību jomu centros. Otrajā, empīriskajā daļā izmēģinājuma darbībā, tika veikts pētījums un rezultātu salīdzinošā analīze. Darba nobeigumā sniegti secinājumi un priekšlikumi. Pētījuma rezultātā ir pierādījusies izvirzītā hipotēze - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstīt prasmju pilnveide mācību jomu centros ir sekmīga, ja tam velta regulāru darbu. Darbs uzrakstīts uz 47 lapām, darbā 18 attēli un 6 tabulas, darba rakstīšanā izmantots 41 literatūras avots, tai skaitā 8 avoti svešvalodā. Atslēgas vārdi: stāstīt prasme, mācību jomu centri, pirmsskola, vidējais pirmsskolas vecums. Pētījuma bāze: Skrīveru novada pirmsskolas izglītības iestādē “X” Pētījuma ilgums: 2019. gada 1. septembris līdz 2019. gada 30. novembris.
dc.description.abstractThe subject of the qualification work- The Median Age Pre-School Children’s Narration Skills Development in the Learning Centres. The author of the work- Rigonda Nikandrova. The supervisor of the work- Dr.paed., professor Maruta Sīle. The aim of the research work is to study the possibilities of the median age pre-school children’s narration skills development in the learning centres. The subject of the research ir topical due to the fact that on 1 September, 2019, all Latvian pre-school education institutions launched an education programme developed within the framework of the European Social Fund project entitled “Competency Based Curriculum” (School2030). On 1 September 2019, the new pre-school education guidelines, approved by the government on 21 November 2018, came into force.Inaddition, telling stories is an important part of the intangible cultural heritage in Latvia. Today, storytelling continues to be topical, not only by enriching knowledge and skills but also by diversifying the world's cognition and promoting dialogue among people and generations. The qualification work consists of 2 parts: the first part is the theoretical part, which examines what narration is, analyses narration and narrative-related concepts, provides the characteristics of children of the median pre-school age, and analyses how to improve the development of narration skills in the learning centres. In the second, empirical part, a study and a comparative analyss of the results were carried out. The work concludes with conclusions and proposals. The study has demonstrated the hypothesis that the development of skills in learning centres for children of the median pre-school age is successful on the condition regular practice is applied. The work contains 47 pages, 18 pictures and 6 tables; the bibliography consists of 41 sources of literature , including 8 sources in a foreign language. Key words: narration skills, learning centres, pre-school, median pre-school age. The base of the study: Preprimary School Education Institution „X” of Skriveri Municipality. The duration of the study: 1 September, 2019- 30 November, 2019.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectstāstīt prasme
dc.subjectmācību jomu centri
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectvidējais pirmsskolas vecums
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstīt prasmju pilnveide mācību jomu centros
dc.title.alternativeThe Median Age Pre-school Children's Narration Skills Development in the Learning Centres
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record