Gadskārtu svētku tradīciju integrēta apguve sākumskolā
Author
Grauba, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Gadskārtu svētki ir neatņemama nacionālās kultūras sastāvdaļa, tāpēc ir svarīgi tos ieaudzināt bērniem jau no agras bērnības. Sākumskolas vecums ir apzināts vecums jaunu zināšanai apgūšanai, tādēļ gadskārtu svētkus vēlams ir iekļaut mācību programmās, lai veicinātu patriotismu. Bakalaura darba tēma: Gadskārtu svētku tradīciju integrēta apguve sākumskolā. Bakalaura darbā ir četras daļas. Pirmajā daļā ir aprakstīti jaunākā skolas vecuma bērnu attīstība kultūrā, tās teorētiskie aspekti. Otrajā daļā autore analizēja gadskārtu svētku tradīciju apguvi jaunākajā skolas vecumā. Trešajā daļā autore aprakstīja gadskārtu svētku tradīciju apguvi integrētās mācībās sākumskolā, raksturojot integrācijas jēdzienu pedagoģijā un gadskārtu svētku tradīciju saturu, un metodikas teorētisko pamatojumu integrētu mācību īstenošanai sākumskolā. Ceturtajā daļā autore veica pētījumu par gadskārtu svētku tradīciju integrētu apguvi sākumskolā, izvērtējot situācijas analīzi sākumskolās un veicot pedagoģiskās izmēģinājuma darbības aprakstu un pašanalīzi. Bakalaura darbā ir izstrādāti secinājumi. Bakalaura darbā autore izmantoja latviešu un ārzemju autoru darbus. Bakalaura darbs sastāv no: 48 lpp., 3 attēliem, 69 literatūras avotiem un 3 pielikumi. Latvian seasonal mythological holidays are an integral part of national culture, so it is important to educate child about them from early childhood. Primary school age is the conscious age for acquiring new knowledge, accordingly seasonal mythological holidays should preferably be included in the curriculum to promote patriotism. Bachelor work theme: Integrated learning of Latvian seasonal mythological holidays’ traditions at primary schools. Bachelor work contains four parts. In the first part is described cultural development of younger school age children and its theoretical aspects. In the second part, author of the work analysed learning of the holidays’ traditions in younger school age. In the third part, author of the work described integrated learning of Latvian seasonal mythological holidays’ traditions at primary schools, characterizing concept of integration in pedagogy and the holidays’ traditions content and theoretic justification of metodic in integrated learning development at primary school. In the fourth part, author of the work conducted a study about integrated learning of Latvian seasonal mythological holidays’ traditions development at primary school, evaluating of situation analysis at primary schools and performing self-analysis and descriptions of pedagogical pilot activity. Conclusions have been worked out in the bachelor work. In the work, author used latvian and foreign authors’ work. Bachelor work consist of: 48 pages, 3 pictures, 69 used literature sources and 3 annexes. Keywords: seasonal mythological holidays, traditions, primary school, younger age children, national