Show simple item record

dc.contributor.advisorPriede, Ligita
dc.contributor.authorPeškova, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:37Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73586
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49454
dc.description.abstractBakalaura darbs ir izstrādāts par tematu “4-5 gadīgo bērnu izziņas interešu veidošanās dabas vērojumos”. Pētījums veikts ar mērķi teorētiski un empīriski izzināt vidēja pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses veidošanos un attīstību dabas vērojumos. Pētījuma veikšanai izvirzīta hipotēze: bērnu izziņas interešu veidošanās dabas vērojumos tiks sekmēta, ja skolotājs mērķtiecīgi izmantos pedagoģiskas metodes un paņēmienus, zina, ka pētāmais objekts ir bērnam personīgi nozīmīgs, izzina un izmanto bērnu pieredzi dabas vērojumos. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Par teorētiskās daļas bāzi kalpoja tādu zinātnieku pētījumi kā S. Rubinšteins, V. Vahterovs, J.A. Komenskis, A. Ļubļinska, V. Makdugals, D. Berlains, V. Džeims, G. Ščukina, N. Morozova, D. Albrehta, E. Petersons u.c. Empīriskās daļas metodika tika izstrādāta, izmantojot tādu zinātnieku atziņas kā D. Lieginiece, I. Freiberga, L. Priede, G. Ivanova u.c. Empīriskajā pētījuma daļā piedalījās 15 bērni (4-5 gadi), pētījums aptvēra 2018/2019 mācību gadu. Empīriskajā daļā tiek aprakstīts metodoloģiskais pētījums, kur tika veikts praktiskais pētījums par izziņas interešu veidošanu dabas vērojumos. Tiek veikta bērnu pieredzes analīze un datu apkopošana pirms un pēc dabas vērojumiem, tiek raksturoti pētāmās grupas bērni. Pētījuma laikā tika veikti dabas vērojumi, kuros bērni pētīja un izzināja dabu, veica salīdzināšanu un paši nonāca pie secinājumiem. Iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi, un darba autore ir pārliecināta par nepieciešamību sistemātiski organizēt novērojumus dabā ikdienas pedagoģiskajā procesā. Atslēgas vārdi: interese, izziņas interese, vidējais pirmsskolas vecums, dabas vērojumi. Bakalaura darba apjoms: 62 lpp., 18 attēli, 3 tabulas, izmantoti 48 literatūras avoti
dc.description.abstractThe bachelor thesis is devoted to the topic “Development of 4-5-year-old children’s curiosity through nature observation”. The aim of the research is to study theoretically and empirically the formation and development of curiosity in middle pre-school age children in nature observation. The following research hypothesis is proposed: formation of children's curiosity in nature observation will be promoted if the teacher purposefully uses pedagogical methods and techniques, knows that the object under study is personally significant to the child, explores and uses children's experience in nature observation. The bachelor thesis consists of a theoretical and an empirical part. The basis of the theoretical part was the research of such scientists as S. Rubinstein, V. Vahterov, J.A. Komensky, A. Lublinskaya, V. McDougal, D. Berlain, V. James, G. Shchukina, N. Morozova, D. Albreht, E. Peterson, and others. The methodology of the empirical part was developed using research of such scientists as D. Lieginiece, I. Freiberga, L. Priede, G. Ivanova, and others. The empirical part of the study involved 15 children (4-5 years old) and covered the school year of 2018/2019. The empirical part describes the methodological study where a practical study on the development of cognitive interests in nature observations was conducted. Children's experience analysis and data collection before and after nature observations are performed children of the research group are characterized. During the study, nature observations were made, in which children inquired and learned about nature, made comparisons and came to their own conclusions. The obtained results allow to confirm the hypothesis, and the author is convinced of the necessity to systematically include observations in nature in the daily pedagogical process. Keywords: interest, curiosity, middle pre-school age, nature observations. Bachelor Thesis includes: 62 pages, 18 figures, 3 tables, 48 references
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectinterese
dc.subjectizziņas interese
dc.subjectvidējais pirmsskolas vecums
dc.subjectdabas vērojumi
dc.title4-5 gadīgo bērnu izziņas interešu veidošanas dabas vērojumos
dc.title.alternativeDevelopment of 4-5 year old children's cognitive interest trougth nature observation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record