Jaunākā pirmsskolas vecuma bērna emocionālas attīstības sekmēšana rotaļā
Author
Aksjutina, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: „Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās attīstības sekmēšana rotaļā”. Darba autore: Natālija Aksjutina Zinātniskā vadītāja: doc., Dr.paed. Dagnija Vigule Kvalifikācijas darba apjoms: 60 lpp., 6 tabulas, 18 attēli, 5 pielikumi, izmantoti 39 literatūras avoti. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tika analizēta pedagoģiskā un zinātniskā literatūra par emocionālās attīstības procesa būtību, tās attīstības īpatnībām jaunākajā pirmsskolas vecumā, par rotaļas nozīmi bērnu emocionālajā attīstībā. Kā rezultātā, teorētiski tika pamatota rotaļas izmantošana pedagoģiskā procesa efektivitātes paaugstināšanai un emocionālās attīstības veicināšanai. Bakalaura darba otrajā daļā tika pārbaudīta darbā izvirzītā hipotēze, un realizētais praktiskais pētījums, apstiprināja izvirzīto hipotēzi, ka rotaļa veicina jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālo attīstību. Pamatojoties uz teorētiskās un prakstiskās daļas matreiāliem, tika izdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi. Bakalaura darbs balstās uz D.Dzinteres, I.Stangaines, B.Brices, D.Mednes, Š.Gazadas, A. Šteibergas un citu autoru teorētiskajām atziņām. Atslēgas vārdi: emocijas, emocionālā attīstība, veicināšana, rotaļas, pirkstu rotaļas. Bachelor thesis is promoting the emotional development of younger preschoolers in play. Author of the work: Natalija Aksjutina. Scientific Advisor: doc., Dr.paed. Dagnija Vigule Work Volume: 60 pages, 6 tables, 18 pictures, 5 appendixes, 39 sources of literature were used. The Bachelor's thesis consists of two parts. In the first part was analyzed pedagogical and scientific literature on the essence of emotional development process, its peculiarities of development in the youngest preschool age, on the role of play in children's emotional development. As a result, the use of the play to increase the efficiency of the pedagogical process and to promote emotional development was theoretically justified. In the second part of the Bachelor's thesis the hypothesis was tested and the practical research carried out confirmed the hypothesis that the game promotes the emotional development of the youngest preschoolers. Based on the theoretical and practical materials conclusions were drawn and suggestions made. Bachelor thesis is based on D.Dzintere, I.Stangaine, B.Brice, D.Medne, S.Gazada, A. Steiberg and other authors' theoretical findings. Keywords: emotions, emotional development, stimulation, play, finger play.