Literārie darbi - līdzeklis vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai
Author
Stradiņa, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: “Literārie darbi – līdzeklis vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai.” Darba autore: Vita Stradiņa. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un pamatot, praktiski pētīt literāro darbu ietekmi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanā. Darbam ir divas daļas – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek pētītas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības pedagoģiski psiholoģiskās atziņas, sniegts valodas un runas raksturojuma psiholoģiskais pamatojums, sniegti vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības galvenie uzdevumi, atspoguļota stāstītprasmes sekmēšana kā viens no svarīgākajiem uzdevumiem vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī analizētas literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu stāstītprasmes sekmēšanā. Empīriskajā daļā atklāta bērnu stāstītprasmes veidošanās izpēte vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, tiek sniegts pētījuma metodoloģijas pamatojums. Atklāts bērnu stāstītprasmes raksturojums pētījuma sākumā un beigās, izstrādāti kritēriji bērnu stāstītprasmes līmeņa noteikšanai, ievērojot katra bērna stāstītprasmes īpatnības. Ar prakses piemēriem argumentēta vingrinājumu un rotaļu ietekmes analīze uz bērna stāstītprasmi. Galvenie atslēgas vārdi – valoda, runa, stāstītprasmes veidošanās, literārie darbi. Bakalaura darba apjoms: 80 lpp, 7 tabulas, 15 attēli, 4 pielikumi, izmantoti 58 literatūras avoti. Darbu var lietderīgi izmantot: pirmsskolas izglītības pedagogi, studenti un vecāki. Theme of the paper: “Literature works – the means of development of telling skill for older children in pre-school”. The author of the paper: Vita Stradiņa The aim of research: Theoretically research and justify and practically research the impact of literature works on development of telling skills for older age pre-school children. The paper consists of two parts – theoretical and empirical. In theoretical part the author has studied development of speech for older pre-school children in psychological, pedagogical literature. There is a psychological justification of development of speech and language, there are main tasks of speech and language development for older age pre-school children. There is shown the promotion of telling skill as one of the main tasks for older age pre-school children, as well as there is an analysis of using literature works for development of telling skills. In empirical part reveals the study of developing the telling skills for older age pre-school children, there is a methodological justification of the research. There is a description of a child’s telling skills at the beginning of the research and at the end of it. The author has worked out the criteria for evaluation of the level of telling skills, regarding child’s individual features of telling skills. There is an argumentative analysis of exercises and games nad their impact on child’s telling skills. Keywords: language, speech, forming of telling skills, literature works The paper contains: 80 pages, 7 tables, 15 pictures, 4 apendixes; 58 literature respources are used. This study paper can be successfully used by: pre-school teachers, students and parents.