3.-4. gadus vecu bērnu koncentrēšanas spēju attīstība pirkstiņrotaļās pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Автор
Hohlova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs: 3.-4. gadus vecu bērnu koncentrēšanas spēju attīstība pirkstiņrotaļās pirmsskolas pedagoģiskajā procesā Darba autore: Jeļena Hohlova. Zinātniskais vadītājs: Dr. paed. Maruta Sīle Pētījuma mērķis: Pētīt 3.-4. gadus vecu bērnu koncentrēšanas spēju attīstību pirkstiņrotaļās Teorētiskā daļā analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par trīs līdz četrgadīgu bērnu attīstības likumsakarībām tai skaitā koncentrēšanās spēju attīstību .Spējas attīstās darbībā un attīstību var konstatēt pēc apgūtām prasmēm. Koncentrešanās spēju attīstības sekmējoša darbība ir pirkstiņrotaļās. Empīriskajā daļā tika konstatēts, ka bērni vecumā no 3.-4. gadiem spēj koncentrēties, ja viņi aktīvi atkārto pedagoga veiktās kustības, pozitīvi mainās bērnu attieksme pret reizēm nevēlamo darbību, bērna koncentrēšanās virzīta uz dabas parādībām, pievērš bērnu koncentrēšanos uz savstarpējām attiecībām grupā. Pirkstiņrotaļās koncentrēšanās spējas bērniem attīstās pozitīvi individuāli un pilnveidojās atbilstoši vecumam. Kvalifikācija darba apjoms: 49 lpp., 3.tabulas, 10. attēli, 3.pielikumi, izmantoti literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pirkstiņrotaļas, koncentrēšanas spējas, attīstība, Qualification work: 3-4 years old children development of the ability to concentrate on the play of fingers in the pre-school pedagogical process Author: Elena Hohlova. Scientific supervisor: Dr. paed. Maruta Sile Aim of the study: To investigate the development of finger concentration in 3 - 4-year-old children Theoretical part analyzes theories of pedagogy and psychology scientists on the regularities of the development of children of three to four years of age, including the development of concentration abilities. Fingertip play is an activity that promotes concentration. Empirical part it was found that children aged 3-4. they are able to concentrate if they actively repeat the teacher's movements, positively change the attitude of children towards the sometimes-unwanted activity, concentrate the child on natural phenomena, focus on the children's focus on mutual relationships in the group. Finger game concentration in children develops positively individually and develops with age. Qualification work volume: 49 pages, 3 tables, 10 pictures, 3 appendixes, references. Keywords: finger games, concentration, development