Radošuma veicināšana 5 - 6 gadīgiem bērniem mūzikas rotaļnodarbībās
Author
Krustiņa, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Sabīne Krustiņa Bakalaura darba temats: Radošuma veidošana 5-6 gadīgiem bērniem mūzikas rotaļnodarbībās. Pētījuma mērķis: Pētīt 5-6gadīgu bērnu radošuma veidošanos muzikālā rotaļnodarbībā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek aplūkotas un analizētas dažādu autoru atziņas par radošuma veicinošajiem faktoriem 5 - 6 gadus veciem bērniem mūzikas rotaļnodarbībā. Izzināti bērnu radošuma kritēriji un rādītāji. Analizēts mūzikas rotaļnodarbību saturs. Empīriskajā daļā analizēti radošuma veicinošie faktori mūzikas rotaļnodarbībā, ģimenē; katra bērna izaugsmes rādītāji 3 eksperimentālajās mūzikas rotaļnodarbībās pēc izveidotajiem kritērijiem un līmeņiem; veic matemātisko datu apkopošanu un analīzi. Pētījuma uzdevumi: Analizēt pedagogu, psihologu atziņas par 5-6gadīgu bērnu radošumu. Izveidot mūzikas rotaļnodarbības saturu un organizēt sistemātisku bērnu radošu darbību. Izvērtēt 5-6gadīgu bērnu radošumu pēc izstrādātajiem kritērijiem. Pētījuma izmantotās metodes: Teorētiskās – pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras analīze. Empīriskās metodes – bērnu novērošana, vecāku anketēšana, intervija un trīs izmēģinājuma vadītas rotaļnodarbības mūzikā, radošuma veicināšanai. Datu matemātiskā darba apstrāde. Bakalaura darba apjoms: 78 lappuses, 6 attēli, 9 tabulas, izmantoti 70 literatūras un citi avoti, 6 pielikumi. Atslēgvārdi: darbība, radošums, rotaļnodarbība, saturs. Author of the paper:Sabīne Krustiņa Theme of the paper: Encouraging of 5-6 years old children creativity in role-play music lessons. The aim of the research: to explore the formation of 5-6 years old children crea-tivity in role-play music lessons Bachelor paper consists of two parts – theoretical and empirical one. Quotes about creativity promoting factors for 5-6 years old children in role-play music lessons from va-rious authors are being examined and analysed in the theoretical part of the paper. The con-tent of the role-play music lessons is being researched. The empirical part deals with the analysis of creativity promoting factors in the role-play music lessons and in the family: growth rate for each child in 3 experimental role-play music lessons according to establised criteria and levels, performs mathematical data collection and analysis. The tasks of the research are: To analyse the quotes of the educators and psychalo-gists about the creativity in 5-6 years old children. To create the content for a role-play mu-sic lesson and to organize systematic child-creative activities. To assess the creativity of 5-6 years old children according to the criteria developed. The methods of the research: Analysis of theoretical – pedagogical, psychological and methodological literature. Empirical methods – child observation, parent questionnaire and interview, and three pilot-guided games in music for creativity promotion. Mathematical processing of data The volume of the Bachelor work: 78 pages, 6 images, 9 tables, 70 literary and other sour-ces have been used, 6 annexes. Key words: action, creativity, playing, content.