• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Radošuma veicināšana 5 - 6 gadīgiem bērniem mūzikas rotaļnodarbībās

Thumbnail
View/Open
299-73610-Krustina_Sabine_sk17055.pdf (2.838Mb)
Author
Krustiņa, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Sabīne Krustiņa Bakalaura darba temats: Radošuma veidošana 5-6 gadīgiem bērniem mūzikas rotaļnodarbībās. Pētījuma mērķis: Pētīt 5-6gadīgu bērnu radošuma veidošanos muzikālā rotaļnodarbībā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek aplūkotas un analizētas dažādu autoru atziņas par radošuma veicinošajiem faktoriem 5 - 6 gadus veciem bērniem mūzikas rotaļnodarbībā. Izzināti bērnu radošuma kritēriji un rādītāji. Analizēts mūzikas rotaļnodarbību saturs. Empīriskajā daļā analizēti radošuma veicinošie faktori mūzikas rotaļnodarbībā, ģimenē; katra bērna izaugsmes rādītāji 3 eksperimentālajās mūzikas rotaļnodarbībās pēc izveidotajiem kritērijiem un līmeņiem; veic matemātisko datu apkopošanu un analīzi. Pētījuma uzdevumi: Analizēt pedagogu, psihologu atziņas par 5-6gadīgu bērnu radošumu. Izveidot mūzikas rotaļnodarbības saturu un organizēt sistemātisku bērnu radošu darbību. Izvērtēt 5-6gadīgu bērnu radošumu pēc izstrādātajiem kritērijiem. Pētījuma izmantotās metodes: Teorētiskās – pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras analīze. Empīriskās metodes – bērnu novērošana, vecāku anketēšana, intervija un trīs izmēģinājuma vadītas rotaļnodarbības mūzikā, radošuma veicināšanai. Datu matemātiskā darba apstrāde. Bakalaura darba apjoms: 78 lappuses, 6 attēli, 9 tabulas, izmantoti 70 literatūras un citi avoti, 6 pielikumi. Atslēgvārdi: darbība, radošums, rotaļnodarbība, saturs.
 
Author of the paper:Sabīne Krustiņa Theme of the paper: Encouraging of 5-6 years old children creativity in role-play music lessons. The aim of the research: to explore the formation of 5-6 years old children crea-tivity in role-play music lessons Bachelor paper consists of two parts – theoretical and empirical one. Quotes about creativity promoting factors for 5-6 years old children in role-play music lessons from va-rious authors are being examined and analysed in the theoretical part of the paper. The con-tent of the role-play music lessons is being researched. The empirical part deals with the analysis of creativity promoting factors in the role-play music lessons and in the family: growth rate for each child in 3 experimental role-play music lessons according to establised criteria and levels, performs mathematical data collection and analysis. The tasks of the research are: To analyse the quotes of the educators and psychalo-gists about the creativity in 5-6 years old children. To create the content for a role-play mu-sic lesson and to organize systematic child-creative activities. To assess the creativity of 5-6 years old children according to the criteria developed. The methods of the research: Analysis of theoretical – pedagogical, psychological and methodological literature. Empirical methods – child observation, parent questionnaire and interview, and three pilot-guided games in music for creativity promotion. Mathematical processing of data The volume of the Bachelor work: 78 pages, 6 images, 9 tables, 70 literary and other sour-ces have been used, 6 annexes. Key words: action, creativity, playing, content.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49475
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV