• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5-6 gadīgu bērnu valodas apguves veicināšana kompetenču pieejā

Thumbnail
View/Open
299-73614-Lobodzinska_Linda_lv17106.pdf (2.370Mb)
Author
Lobodzinska, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “5 – 6 gadīgu bērnu valodas apguves veicināšana kompetenču pieejā” Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecumposma bērnus un apkopot ieteikumus valodas apguves veicināšanā 5 - 6 g. vecuma bērniem. Darbs sastāv no ievada, 2 (divas) daļas – teorētiskā un empīriskā pētījuma, kā arī no 5 (piecas) apakšnodaļas, secinājumi. Teorētiskajā daļā tiek pētīts daudz un dažādu psiholoģijas un pedagoģijas pētījumi, kā arī analizēta zinātniskā literatūra. Empīriskajā daļā tiek pētīta reālā situācija valodas apguves veicināšanā. Kā arī tiek piedāvāti ieteikumi, lai veicinātu valodas apguvi. Atslēgas vārdi: pirmsskola, valoda, valodas apguve, veicināšana, kompetences.
 
Theme for the Bacherol’s thesis is “Promoting the language of 5 - 6 years-old children in competence approach” The aim of the research is to theoretically and practically older pre-school children and summarize recommendation for promotion of language learning 5 – 6 years for children of all ages. The thesis consists of introduction, 2 (two) parts – theoretical and empirical study, as well as 5 (five) subsections, conclusions The theoretical part deals with a wide variety of psychology and pedagogical studies, as well as with the analysis of scientific literature. The empirical part explores the real situation in the promotion of language learning. It also offers suggestions to promote language learning. Keywords: pre-school, language, language learning, promotion, competencies.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49478
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV