Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorKiršteina, Anželika
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:51Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73615
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49479
dc.description.abstractBakalaura darbs ir par tēmu “ Dinamiskās pauzes sākumskolēnu uzmanības noturības veicināšanai pedagoģiskajā procesā”. Pētīja tēma un nozīmīgums tika izvēlēts, jo mūsdienu skolēniem ir grūtības ar uzmanības noturību un koncentrēšanos, kā rezultātā tika meklēti līdzekļi skolēnu uzmanības noturības veicināšanai. Bakalaura darbam ir divas daļas, tas sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tika pētīti un analizēti dažādi literatūras un informācijas avoti, kuri palīdzēja izprast, kas ir uzmanība, sākumskolēnu vecumposma raksturojums un to, kas ir dinamiskās pauzes. Analizējot literatūras un informācijas avotus, tika izpētītas uzmanības īpašības, kā tās attīstās un sekmē sākumskolēnu uzmanības veicināšanu. Tika analizēts sākumskolēnu vecumposma attīstības raksturojums, kurā izvērtēta 7-11gadīgu skolēnu attīstība, vecumposma raksturojuma iezīmes, spējas un prasmes. Un tad tika izpētītas dinamiskās pauzes, kā tās tiek pielietotas, kuros momentos stundas laikā un vai dinamiskās pauzes var veicināt skolēnu uzmanības noturību. Bakalaura darba empīriskajā daļā, tika analizēti metodoloģiskie materiāli, kuri, tika iegūti pētījuma laikā. Pētījuma gaitā tika veikta jaunākā skolas vecuma skolēnu pedagoģiskā novērošana, skolēniem tika dots uzmanības noturības tests “Korektūras proves”, skolotāju anketēšana, kā arī iegūtu dotu analizēšana un salīdzināšana. Empīriskajā daļā tika veikta skolēnu pedagoģiskā novērošana, kuras rezultātā skolēniem, tika piemeklētas dinamiskās pauzes, lai veicinātu skolēnu uzmanības noturību. Veicot pētījuma rezultātu apkopojumu, var droši secināt, ka dinamiskās pauzes sekmē un veicina skolēnu uzmanības noturību, gandrīz visiem pētāmās klases skolēniem šie rādītāji bija pozitīvi. Pētījumā beigās skolēniem bija pozitīva attieksme vienam pret otru, skolēni aktīvāk iesaistījās mācību procesā, veicamais darbs bija kārtīgāks, glītāks un tajā bija mazāk neuzmanības kļūdu. Tātad dinamiskās pauzes pozitīvi ietekmē skolēnus, viņu uzmanības noturību, koncentrēšanās spējas, savstarpējās attiecības un darba kultūru. Dinamiskās pauzes veicina sākumskolēnu uzmanības noturību. Bakalaura darba apjoms: darba apjoms ir 61 lpp., tajās iekļauti 10 attēli un 10 tabulas, darbam pievienoti 20 pielikumi. Darbā izmantoti 85 literatūras avoti, no kuriem 50 ir latviešu valodā. Atslēgas vārdi: uzmanība, uzmanības noturība, vecumposma raksturojums, dinamiskās pauzes, kustību aktivitātes.
dc.description.abstractThe bachelor thesis is “Dynamics activities in attention stability development in educational process for elementary school students”. The topic and relevance of the study was chosen because today's primary school students have problems with attention retention and concentration, which led to the search for means to enhance pupil`s attention retention. The bachelor thesis has two parts, it consists of theoretical and empirical part. n the theoretical part of the paper, various sources of literature and information were investigated and analyzed to help understand what attention is, the characteristics of the elementary school age, and what are the dynamic pauses. Through the analysis of literature and information sources, attention characteristics have been explored as they evolve and contribute to the development of primary school attention. The developmental characteristics of elementary school pupils were analyzed, which assessed the development, characteristics, abilities and skills of 7-11 year old pupils. And then dynamic pauses were explored, how they are applied, at which moments during the lesson, and whether dynamic pauses can enhance pupils' attention. In the empirical part of the Bachelor's paper, the methodological materials that were acquired during the research were analyzed. n the course of the research, a pedagogical observation of the youngest school-age pupils was carried out, the students were given the attention test “Proof of proof”, the questionnaires of the teachers, as well as the analysis and comparison of the obtained talents. In the empirical part, a pedagogical observation of the pupils was carried out, which resulted in dynamic pauses for the pupils to enhance the pupils' attention. Summarizing the results of the study, it can be safely concluded that dynamic pauses favor and promote the attention of pupils, and almost all pupils in the study class showed positive results. At the end of the study, the pupils had a positive attitude towards each other, were more involved in the learning process, were more orderly, nicer and had fewer negligence errors. So, dynamic breaks have a positive impact on students, their attention span, their ability to concentrate, their relationships and their work culture. Dynamic pauses promote the attention of primary school pupils. Bachelor thesis: The volume of the thesis is 61 pages, they contain 10 figures and 10 tables and 20 appendices. 85 sources of literature are used, 50 of them are in Latvian. Keywords: attention, persistence of attention, characterization of age, dynamic pauses, movement activities.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectUzmanība
dc.subjectUzmanības noturība
dc.subjectVecumposma raksturojums
dc.subjectDinamiskās pauzes
dc.subjectKustību aktivitātes
dc.titleDinamiskās pauzes sākumskolēnu uzmanības noturības veicināšanai pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativeDynamics activities in attention stability development in educational process for elementary school students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record