Bilingvālā izglītība latviešu valodas apguves veicināšanai 5-6 gadīgiem bērniem
Author
Djatlovska, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats – Bilingvālā izglītība latviešu valodas apguves veicināšanai 5- 6 gadīgiem bērniem. Kvalifikācijas darba mērķis – noskaidrot 5-6 gadīgo bērnu latviešu valodas apguves veicināšanu izmantojot bilingvālo izglītību kā paņēmienu. Hipotēze – Latviešu valodas apguves veicināšana 5-6 gadīgiem bērniem izmantojot bilingvālās izglītības modeli notiks sekmīgāk, ja: -mācību saturs būs aktuāls un bērni tiks ieinteresēti; - radīt pozitīvu vidi valodas apguvei; - nodrošināt latviešu valodas lietošanu visas dienas garumā. Kvalifikācijas darbs sastāv no trijām nodaļām. Pirmā un otrā nodaļa ir pētījumā teorētiskas daļas. Pirmajā nodaļa tiek apkopota informācija par bilingvālās izglītības definīcijām, modeļiem un tipiem. Otrājā nodaļā tiek aplūkota informācija par 5-6 gadīgo bērnu vecuma raksturojumu un otrās valodas apguves īpatnībām. Trešajā nodaļā ir iekļauts prakstiskajā darbība grupas raksturojums, apkopota informācija par pētījuma praktiskās darbības gaitu un tās rezultātiem. Nobeigumā ir secinājumi par teoretijas daļu un praktiskas darbības rezultātiem. Kvalifikācijas darba apjoms 54.lpp., ietverot 5., tabulas, 2., attēlus, 3., pielikumus. Kvalifikācijas darbā tika izmantoti 50 literatūras avoti. The subject of this qualification work is “Bilingual education to promote Latvian language learning in children aged 5 to 6”. Objective of the qualification work is to use bilingual education as a method to determine learning contribution for children in age group of 5 and 6. Hypothesis - the bilingual education model for Latvian language education in age group 5 to 6 will be more successful if: - the study content will be relevant, and children will be intrigued by it; - the environment is positive for language learning; - Latvian language is used throughout the day. The qualification work consists of three chapters. The first and second chapter are theoretical parts of the study. The first chapter summarises information about bilingual education definitions, models and types. The second chapter examines information on age profiles of children aged 5 to 6 and the characteristics and specificity of learning the second language. The third chapter contains the descriptions of the group and summarises information on the practical course of the study and its results. In conclusion, there are findings on the theoretical part and on the the results of practical activities. The volume of qualification work is 54 pages, including tables 5 , pictures 2, annexes 3. The amount of sources used in qualification work 50.