Vidējās pirmsskolas vecuma bērnu mešanas veidu apguves sekmēšana kustību rotaļās
Author
Gaugere, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Vidējās pirmsskolas vecuma bērnu mešanas veidu apguves sekmēšana kustību rotaļās”. Darba mērķis ir analizēt un pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu mešanas veidu apguvi kustību rotaļās. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek apkopota psihologu un pedagogu teorijas un atziņas. Balstoties un psihologu un pedagogu pētījumiem, atziņām un teoriju tiek analizēts bērnu mešanas veidu apguves pilnveidošana, izmantojot kustību rotaļas. Darbā izmantotas A. Šponas, I. Bulas-Bitenieces, R. Jansones, V. Krauksta, R. Tininnga, L.Hardī, R.Pangrazi, N. Douglas, U.Navidi, A. Nicolopoulou, G. Eigimas, I. Konstantinovas un citu pedagogu un psihologu atziņas par vidējās pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām. Empīriskajā daļā ir aplūkojams metodoloģiskais pamatojums. Tika veikta pedagogu anketēšana un rezultātu apkopošana, pedagoģiskā novērošana, kustību rotaļu aprobācija, analizēta kustību rotaļu ietekme uz mešanas veidu apguves sekmēšanu. Pētījuma rezultāti liecina, ka ar kustību rotaļu palīdzību ir iespējams uzlabot mešanas veidus, par ko liecina pētījuma beigās iegūtie rezultāti. Darbs sastāv no 60 lapaspusēm, darbam ir pievienoti 15 attēli, 3 tabulas, 3 pielikumi un izmantoti 52 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi : pamatkustības, kustību rotaļa, attīstība, mešana. The theme of the Bachelor's thesis is " Facilitating the learning of throwing techniques for middle - age preschoolers movement play " The aim of the present thesis is to analyze and study the practice of learning the throwing patterns of middle-aged preschoolers through movement play. The thesis consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part summarizes the theories and conclusions of psychologists and educators. Based on the research, findings and theory of psychologists and educators, the development of child throwing skills through movement play is analyzed. In this work the conslusions of A. Spone, I. Bula-Biteniece, R. Jansone, V. Krauksta, R. Tinninng, L.L. Hardi, R.Pangrazi, N. Douglas, U. Navidi, A. Nicolopoulou, G. Eigima, I. Konstantinov and other educators and psychologists about the regularities of the development of middle-school-age children were used. The empirical part deals with methodological justification. Teacher questionnaires and results were summarized, pedagogical observation, approbation of movement games, influence of movement toys on promotion of throwing methods were analyzed. The results of the study show that movement games can improve the throwing patterns, as evidenced by the results obtained at the end of the present study. The thesis consists of 60 pages, 15 figures, 3 tables, 3 appendix and 52 literary and informational sources. Keywords: basic movement, movement play, development, throwing.