Pirmsskolas vecākā vecuma bērnu priekšstatu un prasmju pilnveide par veselīgu dzīvesveidu
Author
Pakalna, Annija Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: “Pirmsskolas vecākā vecuma bērnu priekšstatu un prasmju pilnveide par veselīgu dzīvesveidu” Darba autore: Annija Anna Pakalna Zinātniskā darba vadītāja: Lektore Mg. paed. Rasma Purmale Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt pirmsskolas vecākā vecuma bērnu priekšstatu pilnveidi par veselīgu dzīvesveidu pedagoģiskajā procesā. Darbā tika pētītas un analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorētiskās atziņas par veselīga dzīvesveida nosacījumiem. Pētīti normatīvie akti, kas reglamentē veselīga dzīvesveida ievērošanu pirmsskolā. Tika veikts pētījums par pirmsskolas vecākā vecuma bērnu priekšstatu pilnveidi par veselīgu dzīvesveidu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Autores veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, ar kuras palīdzību autore pārbaudīja hipotēzi un secināja, ka pedagoģiskajā procesā tiek veicināta vecākā vecuma bērnu priekšstatu un prasmju pilnveide par veselīgu dzīvesveidu, ja tiks dota iespēja bērniem līdzdarboties veselīga dzīvesveida īstenošanas pasākumos un pedagogs veicinās veselīgu ieradumu veidošanos ikdienas darbībās, pašam kļūstot par piemēru. Bakalaura darba apjoms: 51 lpp., 20 attēli, 6 tabulas, 31 literatūras un citi avoti. Atslēgas vārdi: Veselīgs dzīvesveids, veselība, fiziskās aktivitātes, veselīgs uzturs, dienas režīms, veselīgi ieradumi. The bachelor chosen thesis is: “Preschool older age children improving perceptions and skills of a healthy lifestyle” Author of thesis: Annija Anna Pakalna Research manager: Lecturer Mg. paed. Rasma Purmale Aim of thesis: To study theoretically and practically the development of preschoolers perceptions of healthy lifestyle in the pedagogical process. The thesis investigated and analyzed theoretical conclusions of scientists of pedagogy and psychology about the conditions of healthy lifestyle. Research on normative acts regulating healthy lifestyle in preschool has been carried out. The author carried out a pedagogical pilot action to test the hypothesis and to conclude that the pedagogical process promotes the development of healthy lifestyles in older children, provided that children are given the opportunity to participate in healthy lifestyles and that the educator promotes healthy habits becoming an example of themselves. Extent of bachelor thesis: 51 pp., 20 pictures, 6 tables, 31 literature and other sources. Key words: Healthy lifestyle, health, physical activity, a healthy diet, day regime, healthy habits.