Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorŽīgure, Anija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:06Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other73648
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49504
dc.description.abstractAnijas Žīgures bakalaura darbs “Pašvadīts mācību process pirmsskolas vecākā vecuma grupā zīmēšanas prasmju pilnveidei”, Rīga 2019. Darba vadītāja Dr. paed. Antra Randoha. Pētījuma mērķis: Pētīt, kā tiek pilnveidotas zīmēšanas prasmes vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pašvadītā mācību procesā. Pētījuma uzdevumi: Pētīt un analizēt teorētisko literatūru par pašvadīta mācību procesa vispārīgu jēdzienu un pašvadītu mācību procesu pirmsskolā Analizēt vecāko pirmsskolas vecuma bērnu zīmēšanas prasmju pilnveidi pašvadītā mācību procesā zīmēšanā. Izstrādāt un analizēt dažāda veida aktivitātes pašvadītā mācību procesā, lai pilnveidotu zīmēšanas prasmes. Analizēt un veikt secinājumus par prakstiskā darba rezultātiem. Pētījuma jautājums: Vai iespējams pilnveidot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu zīmēšanas prasmes pašvadītā mācību procesā. Darba izstrādē izmantotas četras tabulas. Pielietoti sešpadsmit attēli. Izmantoti trīsdesmit četri literatūras saraksti. Darba beigās pievienoti divi pielikumi. Kopējā darba apjoms 65 lapaspuses. Atslēgvārdi: Pašvadīts mācību process, pašvadība pirmsskolā, vecākā pirmsskolas vecuma grupa, zīmēšanas prasmes. R. Fišers apgalvo, ka programmas, kuras balstītas ir uz bērna domāšanas prasmju attīstību, var būt iedarbīgas, un labu skolotāju rokās tās ir iedarbīgas. Tas parāda, ka var iemācīt bērniem iemācīties domāt un spriest efektīvāk un panākt mācības ar labākiem rezultātiem (Fišers, 2005, 13). Zināšanas kuru pamatā ir darbības process, atklāj vairākas cilvēka personības šķautnes. Cilvēka zināšanas ir vērtīgas tikai tad, ja cilvēks tās spēj pielietot turpmākajās nepieciešamajās dzīves situācijās un caur tām sevi pilnveidot atkal un atkal no jauna. Aktualitāte ir cilvēkam mācīšanās procesā sevi iepazīt un mācīties iedziļinoties, tā lai mācību procesā cilvēks izprastu nozīmi tam, kādēļ viņš to dara. Pedagogs šajā procesā atbalsta katru cilvēkbērnu esot klātesošs mācību procesā, atvērts palīdzībai, uzmundrinājumam un mērķa ievirzīšanai un nozīmei. Tikai kopējiem spēkiem mācot un mācoties tiek apgūtas vērtīgas mācības, kas ietver zināšanas un pašpieredzi, kas, savukārt, cilvēkā attīsta pašvadības spējas. 3 Rezultāts ir sekmīgs, un bērnu pašvadīts mācību process zīmēšanā bija veiksmīgs, pielietojot savas oriģinālās idejas, lai tās sekmētu. Bakalaura darbā ir izmantotas teorētiķu, pedagogu un psihologu atzinumi par pašvadītu mācību procesu un tā procesu pirmsskolā, kā arī pašvadīta mācību procesa psiholoģiski pedagoģiskie nosacījumi zīmēšanas prasmju pilnveidē, kā arī praktiskā pedagoģiskā darba pieredze.
dc.description.abstractAnija Žīgure Bachelor's thesis “Self direct learning process in the older age group to develop drawing skills”, Riga 2019. Supervisor Dr. Paed. Antra Randoha. Aim of the study: To investigate how drawing skills are developed in older preschool students with self-directed learning process. Research Tasks: To study and analyze theoretical literature on the general concept of self-directed learning and self-directed learning process in pre-school. Analyze the improvement of drawing skills of senior preschool students in self-directed drawing process. Develop and analyze different types of activities in a self-directed learning process to improve drawing skills. Analyze and make conclusions about the results of practical work. Research question: Is it possible to improve the drawing skills of senior preschool students in a self-directed learning process. Four tables have been used in the work. Sixteen images used. Thirty- four references were used. At the end of the work two appendices are added. Total workload is 65 pages. Keywords: Self-directed learning, self-management in preschool, senior preschool, draws skills. R. Fisher states that programs based on the development of a child's thinking skills can be effective, and in the hands of good teachers they are effective. It shows that children can be learned to think and judge more effectively, and achieve better learning results (Fisher, 2005, 13). Knowledge that is based on the process of action reveals numerous facets of human personality. Human knowledge is valuable only if person is able to apply them to necessary life situations and to develop them over and over again in future. Topicality for a person is to get to know himself in the learning process, so that the person understands the significance of why he/she does it. The educator supports each child in the process by being present in the learning process, open for help, encouragement and goal guiding. Teaching and learning provide valuable lessons only by joint efforts that include knowledge and self-experience, which develops self-management abilities of human being. 5 The result is positive, child self-directed learning process in drawing was successful, using their original ideas to facilitate them. Conclusions of theoreticians, educators and psychologists about self-directed learning process and its pre-school operation, as well as psychologically pedagogical rules for self-directed learning process for the development of drawing skills, and practical pedagogical work experience has been used in this Bachelor’s thesis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPašvadīts mācību process
dc.subjectPašvadība pirmsskolā
dc.subjectVecākā pirmsskolas vecuma grupa
dc.subjectZīmēšanas prasmes
dc.titlePašvadīts mācību process vecākā vecuma grupā, zīmēšanas prasmju pilnveidei
dc.title.alternativeSelf direct learning process in the older age group to develop drawing skills
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record