Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorTjurina, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:07Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73649
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49505
dc.description.abstractBakalaura darbs izstrādāts par tematu „Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pusotra – divus gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt pusotra - divgadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstīšanas iespējas, izmantojot dažādus pedagoģiskus paņēmienus. Darba teorētiskajā daļā analizēts pusotra – divus gadus vecu bērnu vecumposms problēmas kontekstā, pētīts pašapkalpošanās procesa attīstības īpatnības un pieaugušā loma šajā procesā, kā arī aplūkoti vingrinājumi un rotaļas, kas izmantojami pašapkalpošanās prasmju veidošanai. Par darba teorētisko bāzi kalpoja tādu zinātnieku atziņas kā B. Bowman, M. Donovan, M. Burns (2001), I. Prudņikova (2004), G. Svence (1999), A. Gerasimova un V. Kuzņecova (Герaсимовa, Кузнецовa, 2002), G.Kraigs, D. Bokuma (Крaйг, Бокум, 2004) u.c. Empīriskā pētījuma ietvaros analizētas podiņa lietošanas prasmes un ēšanas prasmes, kā arī attieksmes pret šo procesu. Analizējot bērnu ēšanas prasmju attīstību, tiek pētīti tādi rādītāji: mierīgi sēž pie galda ēšanas laikā; pareizi tur karoti; prot pareizi padzerties no krūzītes; pateicas pēc ēšanas; pieceļoties prot pielikt krēsliņu pie galda. Analizējot bērnu podiņa lietošanas prasmju attīstību, tiek izvirzīti rādītāji: izmanto podu paredzētam procesam; bikšu novilkšana; bikšu uzvilkšana; pats ņem savu podiņu; prasās vai iet patstāvīgi uz podiņu.
dc.description.abstractThe bachelor thesis is devoted to the topic "Promotion of self-service skills for one and a half year old children in preschool". The aim of the study is to explore theoretically and practically the possibilities of developing of the self-service skills of one and a half to two year olds using various pedagogical techniques. The theoretical part of the paper analyzes the age of one and a half to two year olds in the context of the problem, examines the developmental features of the self-service process and its role in the process, as well as examines the exercises and games used to develop self-service skills.Theoretical basis of the thesis was the conclusions of such scientists as B. Bowman, M. Donovan, M. Burns (2001), I. Prudnikov (2004), G. Svence (1999), A. Gerasimov and V. Kuznetsov (Gereshimov, Kuznetsov, 2002), G.Kraig, D. Bokuma (Kray, Bock, 2004) and others. Within the empirical study, potty and eating skills, as well as attitudes towards the process were analyzed. When analyzing the development of children's eating skills, the following indicators are studied: sitting quietly at the table while eating; correctly holding of a spoon; know how to drink properly from a cup; thank for eating; when they get up he they put a chair at the table. When analyzing the development of children's potty usage skills, the following indicators are put forward: usage of the potty for the intended process; pants removal; pants putting on; take their own potty; ask for going or go to the potty independently.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectēšanas prasmes
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.subject1,6-2 gadus veci bērni
dc.subjectpašapkalpošanās prasmes
dc.subjectpodiņa lietošanas prasmes
dc.titlePašapkalpošanās prasmju sekmēšana 1.6 - 2 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePromotion of self-service skills for one and a half year old children in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record