3-4 gadīga bērna valodas attīstības veicināšana pirkstiņu rotaļās
Author
Spindule, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs - 3-4 gadīga bērna valodas attīstības veicināšana pirkstiņu rotaļās. Darba autore – Solvita Spindule. Darba zinātniskā vadītāja – Ieva Margeviča Grinberga. pētījuma mērķis – pētīt trīs līdz četrgadīgu bērnu valodas attīstības veicināšanu pirkstiņu rotaļās. pētījuma uzdevumi: 1.analizēt pedagoģisko, psiholoģisko, logopēdisko un zinātnisko literatūru par valodas būtību un pirkstiņu rotaļu nozīmi valodas attīstības veicināšanā; 2.raksturot valodas attīstību trīs līdz četrgadīgiem bērniem, un valodas traucējumus; 3.pētīt bērna fizisko un psihisko nozīmi valodas attīstībā; 4.organizēt pētījumu, pamatot metožu izvēli; 5.apkopot un analizēt iegūtos datus. Kvalifikācijas darba apjoms –56 lpp, 7 tabulas, 8 attēli. Izmantotās literatūras un avotu saraksts sastāv no 47 vienībām, no tām 10 svešvalodā un 5 pielikumi. Darbs sastāv no: ievada, 3 daļām, 9 apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras un avotu saraksta, pielikumiem. Teorētiskā daļa – raksturotas trīs līdz četrgadīgu bērnu attīstības likumsakarības, valodas attīstības veicināšana pirkstiņu rotaļās. Tika apkopotas pedagoģijas, psiholoģijas un logopēdisko zinātnieku atziņas par valodas attīstību, raksturojumu un to veicināšanu pirkstiņu rotaļās. Teorētiskā daļā tika izmantoti tādu autoru darbi kā: Markus D., Montesori M., Vigotskis Ļ., Šternfelde I., Brice B un citu autoru atziņas. Empīriskā daļā – raksturots pedagoģiskais process trīs līdz četrgadīgu bērnu valodas attīstības veicināšanai, pētījuma rezultāti apliecina un apstiprina izvirzīto hipotēzi – trīs līdz četrgadīgu bērna valodas attīstības veicināšana pirkstiņu rotaļās būs sekmīgāka, ja tiks izvēlētas vecumposmam atbilstoši literārie darbi un pirkstiņu rotaļas, cienīts bērnu viedoklis. Atslēgas vārdi – valodas attīstība, pirmsskolas vecums, pirkstiņu rotaļas, valodas attīstības veicināšana. Qualification work - speech development through finger games in 3 - 4 years old children. Author – Solvita Spindule. Scientific supervisor of the work – Ieva Margeviča Grinberga. The purpose of the research – to research children speech development through finger games in three to four years old children. Research Tasks: 1.to analyze educational, psychological, speech therapy and scientific literature about the essence of the speech and the significance of finger game contribution to the speech development; 2.to describe speech development in three to four years old children as well as the speech delay; 3.to research physical and mental significance in speech development; 4.to organise research, to justify the choice of methods; 5.to compile and to analyze gathered data. The volume of qualification work – 56 pages, 7 tables, 8 pictures. The list of used literature and sources contains 47 units, of which 10 are in a foreign language and 5 appendices. The work contains: introduction, 3 parts, 9 sub-chapters, conclusions, suggestions, list of literature and sources, appendices. Theoretical part – describes consistencies in three to four years old child development, language development contribution through finger games. Scientific ideas about speech development from educational, psychological, and speech development scientists were compiled, descriptions and their contribution in finger games. In theoretical part works from: Markus D., Monesori M., Vigotskis Ļ., Šternfelde I., Brice, B., and other authors was used. Empirical part – describes the educational process in contributing to speech development through the finger games in three to four years old children. The results of the research confirm the proposed hypothesis - the contribution of finger games in speech development in three to four years old children will be more successful if age-appropriate literary works and finger games will be chosen and if child opinion will be respected. Key words – speech development, preschool age, finger games, contribution to speech developme