Show simple item record

dc.contributor.advisorPriede, Ligita
dc.contributor.authorZagdaja, Olga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:10Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73664
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49512
dc.description.abstractBakalaura darba temats: „Vērojumi dabā – izziņas sekmētāji vecākajā pirmsskolas vecumā”. Bakalaura darba autore: Olga Zagdaja Bakalaura darba vadītāja: Mg. paed. Ligita Priede Mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt dabas vērojumu lomu izziņas darbības sekmēšanā vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba pirmā daļa balstās gan uz ārzemju (N.L.Geidžs un D.C.Berliners, Ž.Piažē, I.Kants, M.Montesori, Ļ.Vigotskis, G.Ščukina), gan Latvijas pedagogu un psihologu (M.Kūle, R.Kūlis, I.Žogla, D.Lieģeniece, L.Priede) teorētiskajām atziņām par bērnu izziņas darbības attīstību un vērojumiem dabā. Tiek analizētas dažādu pedagogu un psihologu atziņas par izziņas darbību; raksturota vecākā pirmsskolas vecuma bērna izziņas darbības attīstība; atklāta pieaugušā un bērna sadarbība dabas vērojumos. Otrajā daļā izzināta bērna pieredze dabas vērojumos un to praktiskā loma izziņas darbībā. Pētījums tika veikts vecākā pirmsskolas vecumā bērnu grupā. Veiktas darbs ļauj secināt, ka vērojumi dabā ir izziņas darbības sekmētāji. Bakalaura darbs sastāv no 66 lappusēm, tajā skaitā – 4 tabulas, 21 attēli. Izmantoti 64 literatūras avoti.
dc.description.abstractBachelors project topic: “Nature Observations - Cognitive Enhancements for late pre-schoolers ”. Bachelors project author: Olga Zagdaja Bachelors project manager: Master of pedagogy, L. Priede Aim: To study theoretically and practically the role of nature observation in the promotion of cognitive activity in the pre-school age. The first part of the project is based on both foreign (N.L.Geidžs un D.C.Berliners, Ž.Piažē, I.Kants, M.Montesori, Ļ.Vigotskis, G.Ščukina) and Latvian teachers and psychologists (M.Kūle, R.Kūlis, I.Žogla, D.Lieģeniece, L.Priede) theory of childrens cognitive development and observation in nature. The findings of various educators and psychologists on cognitive performance are analyzed; the development of the cognitive activity of the oldest pre-school child is described; opened adult-child cooperation in nature observation. In the second part of the project is explored the practical part of the childs experience in nature observation and the practical role of cognitive functioning. Research was done in the pre-school age child group. The work performed shows that the observations in nature are cognitive activity facilitators. Bachelors project consists of 66 pages. Including 4 tables, 21 pictures. The research analyzed contains 64 reference sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectIzziņa
dc.subjectIzziņas darbība
dc.subjectnovērojumi dabā
dc.subjectpirmsskola
dc.titleVērojumi dabā-izziņas darbības sekmētāji vecākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeComments in nature-cognitive enabler of the older pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record