Show simple item record

dc.contributor.advisorKāposta, Iveta
dc.contributor.authorKondratjeva, Jana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:12Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73668
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49516
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Jana Kondratjeva Bakalaura darba nosaukums: Jaunākā skolas vecuma bērnu mācīšanās individuālo īpatnību ievērošana mācību procesā. Bakalaura darba mērķis: Teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt jaunākā skolas vecuma bērnu mācīšanas individuālo īpatnību ievērošanas nepieciešamību un iespējas mācību procesā. Teorētiskajā daļā tiek apskatītas un salīdzinātas, dažādu autoru, psihologu (Svence, Piažē), mācīšanās spēju pētnieku (Smits, Gārdners, Fišers) atziņas un idejas par jaunākā skolas vecuma bērnu mācīšanos. Tiek apskatīta diferenciācijas būtība un nepieciešamība mācību procesā, skolēnu psiholoģiskā un fiziskā gatavība mācībām konkrētā vecumposmā, mācīšanās stila būtība un veidošanās mācību procesā. Analizējot atziņas, tiek secināts, ka skolotājam ir jāpalīdz skolēnam atrast īsto mācīšanās stilu, lai mācīšanās kļūtu par patīkamu un saprotamu darbību kopumu. Ir skaidrs, ka skolotājam ir jāievēro skolēnu mācīšanās individuālās īpatnības un tās jārespektē. Empīriskās daļas saturs balstās uz praktisko pētījumu, kurā piedalījās 2 skolu, 32 skolēni, 2 skolotāji. Empīriskajā pētījumā tika izmantots pedagoģiskais novērojums, tests skolēniem, skolotāju aptauja un izmēģinājumdarbība. Lai objektīvi veiktu pētījumu un kvalitatīvi analizētu skolotāju darbību, tika veikts novērojums. Ar testa palīdzību tika noskaidrots un analizēts, katra skolēna dominējošais mācīšanās stils. Aptaujas mērķis bija iegūt informāciju par to, kāds ir skolotāju viedoklis par skolēnu individuālo spēju respektēšanu mācību procesā. Izmēģinājumdarbībā tika novadītas mācību stundas skolēniem, cenšoties iekļaut darbības, kur tiek ievērotas skolēnu individuālās intelektuālās spējas. Pētījuma rezultātā izstrādāti ieteikumi pedagogiem. Veicot teorijā analizēto atziņu empīrisku pārbaudi, izvirzītā hipotēze apstiprināta. Atslēgas vārdi: mācību process, mācīšanās process, mācīšanās stils, skolēnu individuālās intelektuālās spējas.
dc.description.abstractAuthor of Bachelor Thesis: Jana Kondratjeva Title of Bachelor Thesis: Respecting individual peculiarities of learning in the learning process for younger school age children Objective of Bachelor Thesis: Theoretically justify and test in practice the necessity and possibilities of using observation of individual peculiarities of learning in the learning process for younger school age children. In the theoretical part the findings and ideas of various authors, psychologists (e.g., Svence, Piaget) and researchers of learning abilities (Smith, Gardner, Fisher), on the learning process of younger school age children are discussed, reviewed and compared. The core and necessity of differentiation in the learning process, the psychological and physical readiness of pupils to learn at a certain age and the essence of the learning style and formation in the learning process are reviewed and considered. The findings discovered during the analysis conclude that the teacher should help the pupil to find the appropriate learning style so learning would become an enjoyable and understandable activity. It is clear that the teacher must observe and respect the individual characteristics of the pupils' learning. The content of the Empirical part is based on practical research conducted in 2 schools, with the participation of 32 pupils and 2 teachers. The empirical study uses pedagogical observation, a test for pupils, a survey of teachers and pilot actions. To objectively conduct the study and analyze the work of teachers, an observation was performed. The test was used to identify and analyze the dominant learning style of each pupil. The aim of the survey was to obtain information about the teachers' views on the respect of pupils' individual abilities in the learning process. The pilot action consisted of conducting classes for pupils in an attempt to incorporate activities that respect students' individual intellectual abilities. As a result of the study, recommendations for teachers were developed. The empirical examination of the findings analyzed in theory confirmed the hypothesis. Keywords: learning process, learning process, learning style, individual intellectual abilities of pupils.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectmācību process
dc.subjectmācīšanās process
dc.subjectmācīšanās stils
dc.subjectskolēnu individuālās intelektuālās spējas
dc.titleJaunākā skolas vecuma bērnu mācīšanās individuālo īpatnību ievērošana mācību procesā
dc.title.alternativeRespecting individual peculiarities of learning in learning process for younger school age children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record