2-3 gadus vecu bērnu adaptācijas sekmēšana izmantojot kustību rotaļas
Author
Gutpelce, Ija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Meņģelsone, Aiga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 2 -3 gadus vecu bērnu adaptācijas sekmēšana izmantojot kustību rotaļas. Darba autors: Ija Gutpelce Darba vadītājs: Mag. Paed. Aiga Meņģelsone Darba mērķis: Izzināt kustību rotaļas un caur tām sekmēt 2 – 3 gadus vecu bērnu adaptēšanos pirmsskolas izglītības iestādē. Hipotēze: Sekmēt adaptācijas veiksmīgu norisi iesaistot kustību rotaļas 2 -3 gadus vecu bērnu ikdienā, ievērojot vecumposma attīstības likumsakarības. Pētījuma uzdevumi: 1.Izzināt psiholoģijas un pedagoģijas teorētiskās nostādnes par bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. 2.Raksturot 2 -3 gadus vecu bērnu vecumposma attīstības īpatnības. 3.Analizēt rotaļu, kustību rotaļu nozīmi pedagoģiskajā procesā. 4.Izstrādāt kustību rotaļas un iesaistīt tās pētījumā ar 2 -3 gadus veciem bērniem. 5.Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījuma teorētiskā un praktiskā nozīmība: Pētījuma darbā apkopotas teorētiskās nostādnes par 2-3 gadus vecu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē, agrās bērnības vecumposma attīstības īpatnības, novērota pētāmā bērnu grupa, izstrādāti kritēriji un kustību rotaļas, kas iesaistītas ikdienā, lai bērni sekmīgāk izietu adaptāciju. Secināts, ka iesaistot kustību rotaļas 2-3gadus vecu bērnu ikdienā un ievērojot agrās bērnības vecumposma likumsakarības, bērni sekmīgāk adoptējas pirmsskolas izglītības iestādē. The title of the paper: Promoting the adaptation of children 2-3 years of age through movement games The author of the paper: Ija Gutpelce The supervisor: Mag. Paed. Aiga Meņģelsone The aim of the paper: To study movement games and to facilitate adaptation of pre-school children 2-3 years of age through them. Hypothesis: To facilitate successful adaptation through the involvement of movement games in the daily life of pre-school children 2-3 years of age by observing the regularities of age development. Tasks of the research: 1.To study the theoretical principles of psychology and pedagogy on the adaptation of children in pre-school educational establishment. 2.To characterize the developmental peculiarities of children 2-3 years of age. 3.To analyze the significance of play and movement play in the pedagogical process. 4.Develop movement games and involve them in research with children 2-3 years of age. 5.Summarize and analyze the results. Theoretical and practical significance of the study: The paper summarizes theoretical approaches to the adaptation of 2-3-year-olds in a pre-school setting, peculiarities of early childhood development, observes a group of children, elaborates criteria and movement games involved in daily adaptation. It has been concluded that by involving movement games in the daily life of 2-3-year-old children and following the regularities of early childhood, children adopt more successfully in pre-school education.