Sociālo prasmju veicināšanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecuma grupā
Author
Pētersone, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
. Darba autore: Lāsma Pētersone. Darba nosaukums: Sociālo prasmju veicināšanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecuma grupā. Darba veids: Bakalaura darbs. Studiju programma: „Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs”. Darba zinātniskā vadītāja: dr. paed. prof. Antra Randoha. Darba mērķis: noteikt sociālo prasmju attīstības līmeni vecākajā grupā un salīdzināt socializācijas līmeni bērniem, kuri pirmsskolu sākuši apmeklēt piecu gadu vecumā ar tiem, kuri apmeklē no 2 - 3 gadu vecuma. Pētījuma laikā tika identificēts problēmu loks, kas prasīja turpmāku attīstību, kas saistīta ar nepieciešamību meklēt psiholoģiskus un pedagoģiskus rīkus un darba formas ar vecākiem, lai attīstītu bērna verbālo komunikāciju ģimenes apstākļos, orientētu skolotājus uz partnerattiecībām ar bērniem un palielinātu viņu vispārējo profesionālo un sociālo kompetenci. Darba jomas, metodes un paņēmieni, ko autore apsvēra, veicina emocionālo un jūtu verbālās un neverbālās izteiksmes veidu veidošanos, kā arī starppersonu mijiedarbības prasmju nostiprināšanu un sociālo un komunikatīvo prasmju veidošanos. Bakalaura darba rezultātus var izmantot studenti, pirmsskolas un sākumskolas skolotāji, vecāki. Darbs sastāv no 48 lappusēm, 4 attēliem, 44 bibliogrāfiskā saraksta vienībām. Atslēgas vārdi: socializācija ģimenē un pirmsskolā, socializācijas veicināšana piecu gadu vecumā. . Author of the paper: Lasma Petersone. Title of the paper: Possibilities the promotion of social skills in the oldest pre – school children’s group. Type of work: Bachelor thesis. Program of studies: "Preschool and Primary School Teacher". Scientific supervisor: dr. paed. prof. Antra Randoha. Goal of the paper: to appoint the level social skills in the oldest group and compare level of socialization for children, who had begun to attend pre – school at age of five with children who go to pre – school from age of 2 – 3 years. The study identified a range of problems that required further development, related to the need to seek psychological and pedagogical tools and forms of work with parents to develop the child's verbal communication in the family context, to guide teachers in partnership with children and to increase their overall professional and social competence. The work areas, methods, and techniques considered by the author contribute to the development of emotional and emotional verbal and non-verbal forms of expression, as well as to the strengthening of interpersonal and social and communicative skills. The results of the bachelor thesis can be used by students, pre-primary and primary teachers, parents. Paper consists of 48 pages, 4 figures, 44 bibliographical list units. Keywords: socialization in family and pre – school, promotion the socialization in five years age.