Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorBazarbajeva, Irēna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:18Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73675
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49522
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autre:Irēna Bazarbajeva Kvalifikācijas darba tēma: “Jaunāka pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības veicināšana pirkstu rotaļās”. Pētījuma mērķis: izpētīt pirkstu rotaļas, kā runas attīstības veicināšanas līdzekli jaunākajā pirmsskolas vecumā. Pētījuma hipotēze: jaunākajā pirmsskolas vecumā runas attīstības veicināšana būs sekmīgāka, ja ikdienā tiks izmantotas pirkstu rotaļas. Tēma ir svarīga gan bērnu vecākiem, gan pirmsskolas pedagogiem, tāpēc ka mūsdienās arvien vairāk saasinās problēma, kas saistīta ar bērna runas un valodas attīstību. Darba autore nolēma pārbaudīt pirkstu rotaļu lietderību bērnu runas attīstības veicināšanā. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tiek pētīti un analizēti psiholoģijas un pedagoģijas zinātnieku (G. Svence, S. Tubele, I. Miltiņa, Z. Anspoka D. Markus, B. Krafte, B. Brice, T. Zīriņa, D. Dzintere, I. Stangaine, A. Ļublinska u. c.) teorijas par runu, runas attīstību jaunākajā pirmsskolas vecumā un par pirkstu rotaļu lomu bērnu runas veicināšanā. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums, kurā piedalījās 16 bērni jaunāka pirmsskolas vecuma. Tika izstrādāti kritēriji pēc kuriem pētījuma sākumā tika veikta bērnu runas attīstības novērtēšana. Tika atlasītas un pielietotas pirkstu rotaļas. Bērnu vecāki informēti par pirkstu rotaļu lomu runas attīstībā un tika aicināti piedalīties pētījumā. Pētījuma beigās, veikta atkārtota bērnu runas attīstības novērtēšana. Rezultāti tika analizēti un apkopoti 6 tabulās, atspoguļoti 8 attēlos. Pētījuma rezultāti apstiprināja izvirzīto hipotēzi, ka jaunākajā pirmsskolas vecumā runas attīstības veicināšana būs sekmīgāka, ja ikdienā tiks izmantotas pirkstu rotaļas. Atslēgas vārdi: runas attīstība, pirkstu rotaļas, jaunākais pirmsskolas vecums, rotaļa. Kvalifikācijas darba apjoms: 66 lappuses, 22 attēli, 7 tabulas, 11 pielikumi, 39 informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor of qualification work: Irena Bazarbayeva The subject of the qualification work: "Promoting the development of speech of youngest pre-school children in the finger games". The aim of the study: to investigate finger games as a means of promoting speech development in youngest pre-school age. The study hypothesis: In the youngest pre-school age the promotion of speech development will be more successful, if finger games are used every day The topic is imprtant to both parents and preschool teachers, as the problem of child speech and language development is becoming more topical today. The author of the work decided to test the usefulness of finger games in promoting children's speech. The first part of the qualification work studies and analyses the work of scientists (G. Svence, S. Tubele, I. Miltina, Z. Anspoka D. Markus, B. Krafte, B. Brice, T. Zirina, D. Dzintere, I. Stangaine, A. Lublinska, etc.) in psychology and pedagogy on the essence of language, development of speech in the youngest pre-school age and the role of finger games in children's speech promotion. In the second part of the qualification paper an empirical study is carried out. The study involved 16 children of yongest pre-school age. At the beginning of the study, children's speech development has been evaluated. Finger games are selected and applied Children’s parents are informed of the role of finger games in speech development and involved in the study. At the end of the study, children's speech development has been reassessed. The results are analyzed and summarized in 6 tables, reflected in 8 pictures. The results of the study confirmed the hypothesis that, in the yongest pre-school age, the promotion of speech development would be more successful, if finger games are used every day. Keywords: speech development, finger games, youngest pre-school age, games The qualification paper consists: 66 pages, 22 pictures, 7 tables, 11 appendices, 39 sources of information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectrunas attīstība
dc.subjectpirkstu rotaļas
dc.subjectjunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectrotaļa
dc.titleJaunāka pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības veicināšana pirkstu rotaļās
dc.title.alternativePromoting the development of speech of youngest pre-school children in the finger games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record