3-4 gadīgu bērnu runas attīstības pilnveide dabas vērojumos pirmsskolā
Author
Plāce, Signe Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore : Signe Beāte Plāce Bakalaura temats: “3 – 4 gadīgu bērnu runas attīstības pilnveide dabas vērojumos pirmsskolā.’’ Darba mēŗķis: izzināt teorijas un empīriskajā pētijumā pārbaudīt bērnu runas pilnveides iespējas dabas vērojumos 3 – 4 gadu vecumposmā. Darbs sastāv no 2 nodaļām un 6 apakšnodaļām. Teorētiskajā daļā tika analizēts, salīdzināts un atspoguļots, latviešu un ārzemju, pedagogu, psihologu teorētiskās atziņas un izpētīti runas attīstības ietekmējošie faktori. Bakalaura darba teorijas daļā tiek analizēti tādi latviešu autoru darbi kā D. Markus, I. Miltiņa, D. Dzintare, I. Stangaine un citi latviešu un ārzemju autoru darbi. Praktiskajā daļā tiek veidots empīriskais pētijums, kurā tiek veikts pirmsskolēnu grupas novērojums un runas attīstības novērtējumus pētijuma sākumā un pētijuma beigās. Pētijuma laikā tiek izmantotas četras metodes, dabas vērojums, saruna, dzejoļu skandēšana un rotaļas ar dziedāšanu. Pētijuma uzdevums ir rast atbildi uz pētijuma sākumā izvirzīto jautājumu, kura no šīm metodēm ir visefektīvākā bērnu valodas attīstības veicināšanā. Veicot pētijuma analīzi tiek secināts, ka runas attīstība tika sekmīgāk veicināta, ja bērnam ir reāla personiskā pieredze par lietām, objektiem, īpasībām par ko runāt. Bakalaura darba apjoms: darbs sastāv no 52 lpp, 4 tabulām, 6 attēliem, 1 pielikumiem un 42. literatūras avotiem. Atslēgas vārdi : runa, runas attīstība, dabas vērojums. Author: Signe Beāte Plāce The theme of the bachelor theses: Speech development improvements through nature observation classes in the age group of 3-4, preschool The goal of the theses: study the theories and research the possibilities of speech development in nature observation classes for children in the age of 3-4 by performing empirical research. The theses consist of 2 chapters and 6 subchapters. In the theoretical part, the analysis was made on the perspectives of Latvian as well as foreign educators and psychologists studies on influencing factors of speech development. The analysis was made based on Latvian authors studies such as D. Markus, I. Miltiņa, D. Dzintare, I. Stngaine as well as other studies from Latvian and foreign authors. The practical part was made as empirical research, in which preschool children were being monitored before and after the speech development research takes place. During the research, there were four categories in which the children were being monitored – a study in nature, conversation, recitation of poems and musical games. The goal of the research is to answer the initial research question and discover which of the methods is the most effective in speech development. The analysis of the research shows that it is the most effective to develop the speech of children if they have real-life contact with the objects and clearly shows the characteristics of the object. The bachelor theses consist of 52 pages, 4 tables, 6 images, 1 attachment and 42 literature sources. Keywords: speech, speech development, nature observation.