Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorPavasare, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:19Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73680
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49525
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu „Pieķeršanās modeļa veidošana pirmsskolās pedagoģiskajā procesā.” Mūsdienās vecāku – bērnu savstarpējās saskarsmes problēma ir aktualizējusies kā nekad agrāk. Kaut gan ir pieņemts uzskatīt ka vecāku mīlestība pret savu bērnu ir dabiska un viņi instinkta līmenī spēj izrādīt savas jūtas pret bērnu , tomēr tas ir maldinošs mūsdienu uzskats. Lielākajai daļai vecāku neizdodas izteikt sirsnīgu pieķeršanos savam bērnam, lielākoties tādēļ ka viņi nezina, kā to izdarīt. Rezultātā lielākā daļa mūsdienu bērnu neizjūt patiesu bezierunu mīlestību un to ka viņus pieņem tādus kādi viņi ir. Pēc manām domām, tā ir mūsdienu bērnu problēmas būtība. Ja bērnu un vecāku savstarpējā saskarsme un attiecības nav bāzētas uz mīlestības ,viss pārējais ( disciplīna, attiecības ar vienaudžiem, sekmes skolā) ir kā bez pamatiem kopīgajā psiholoģiskajā portretā - kas apvīts ar kļūmēm un problēmām. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kā uzticamā pieķeršanās ietekmē bērnu uzvedību. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi, kā pieķeršanās nozīme bērna dzīvē un personības veidošanā. Teoriju par pieķeršanās modeli izveidoja un pētīja tādi zinātnieki, kā Dž. Boulbi, M.Einsvorta, D Vinnikots, M.Lisina, R.Muhamedrahimovs divdesmitajā gadsimtā. Darba praktiskajā daļā ir aprakstīts šī pētījuma metodoloģiskais pamats, izveidots pētāmās grupas raksturojums un pētījuma praktisko darbu apraksts – bērnu vērošana, vecāku anketēšana, vērojumu izpēte un salīdzināšana, kā arī iegūto datu analīze. Pētījums notika pedagoģiskās situācijās, kurās veidojās pieķeršanās attiecības starp bērnu un skolotāju. Atslēgas vārdi: PEIĶERŠANĀS MODELIS, AGRĪNĀ VECUMA BĒRNU KOMUNIKĀCIJAS PRASMES ATTĪSTĪBA, BĒRNU EMPATIJAS SPĒJAS ATTĪSTĪŠANAS LĪDZEKĻI. Kvalifikācijas darba apjoms: 54 lappuses, 4 tabulas, 2 diagrammas, 5 pielikumi, 35 literatūras avoti.
dc.description.abstractQualification work was written about "Child`s attachment module`s forming during pedagogy process in primary school". Nowadays parents - children mutual communication problem has reached yet unseen heights. Despite the fact, that it is quite normal to think that parent`s love towards their children should be untaught and they should be able to show it without any complications, in our world it is not the case. Most of the parents are failing at showing sincere affection, in most instances because they simply do not know, how exactly to do it. As a result majority of kids do not feel profound love and that they are accepted the way they are. I personally suppose, this is a huge problem that our kids have to face. If parent`s and children`s shared communication and relationships are not based on love, then everything else (discipline, relations with peers, achievements in school) in psychological portrait is like without fundamentals and entangled in problems and mistakes. Researche`s aim was to find out, how trusted affection changes kid`s behaviour. Research consists of two parts - theoretical and practical. In theoretical part there have been analyzed questions like: how affection influences child`s personality growth. Theory of attachment`s module was created and studied by scientists like: John Bowlby, Mary Ainsworth, Donald Winnicott, Maija Lisina, Rifkat Muhhamedrahimov in 20th century. In work`s practical part is described researche`s methodological base, created exploratory group`s characteristics and practical actions description - kids observing, parents answering completing questionnaires, studying and comparison of observations and analyzing of gathered data. Research was managed in pedagogical environment, in which attachment was forming between a teacher and a kid. Key words: ATTACHMENT THEORY, DEVELOPMENT OF KID`S COMMUNICATION SKILLS IN EARLY AGES, CHILD`S EMPATHY SKILLS GROWTH METHODS. Qualification work`s size: 54 pages, 4 charts, 2 diagrams, 5 additions, 35 sources of literature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpieķeršanās
dc.subjectempātija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectemocijas
dc.subjectmijiedarbība
dc.titlePieķeršanās modeļa veidošana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativeChilld’s attachment module’s forming during pedagogy process in Primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record