3-4 gadīgu bērnu emocionālo izpausmju sekmēšana vizuālajā mākslā
Author
Aukmane-Vīksna, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Signe Aukmane-Vīksna. Bakalaura darba tēma: ‘’3-4 gadīgu bērnu emocionālo izpausmju sekmēšana vizuālajā mākslā.’’ Bakalaura darba izvirzīts pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt emocionālo izpausmju sekmēšanas iespējas vizuālajā mākslā. Pētījums sastāv no divām daļām. Teorētiskajā daļā tika analizēta literatūra par emocijām, vizuālo mākslu un tās ietekmi uz bērnu emocionālo izpausmi. Empīriskajā daļā tika izmantota novērošanas metode, lai izzinātu kā bērni pauž savas emocijas vizuālās mākslas nodarbībās. Pirms pētījuma sākuma darba autore izstrādāja 5 kritērijus, lai izvērtētu bērnu emocionālo izpausmi vizuālajā mākslā pirms darba uzsākšanas un pēc tā. Tika izvēlētas aktivitātes katra kritērija pārbaudei, kas ir atbilstošas esošajam vecumposmam. Apkopojot rezultātus, var secināt, ka vizuālā māksla ir bērnu emocionālo izpausmju sekmētāja. Bakalaura darbs sastāv no 50 lapaspusēm, tajā iekļauti 49 attēli un 1 tabula. Bakalaura darbā izmantoti 53 literatūras un citi avoti, no kuriem latviešu valodā 34, svešvalodā 19. Atslēgas vārdi: 3-4 gadīgi bērni, emocionālā izpausme, vizuālā māksla. The author of the Bachelor’s thesis: Signe Aukmane-Vīksna. The subject of this thesis: ‘’ Promotion of 3 - 4 year old children's emotional expression in visual arts’’. The goal of this Bachelor’s thesis is: theoretically analyse and study practically the possibilities of promoting emotional expressions in visual art. The research consists of two parts. In the theoretical part was analysed the literature about emotions, visual arts and its impact on children's emotional expression. In the empirical part of thesis were used observation, to learn how children express their emotions in visual arts classes. Before the study began, the author developed 5 criteria for evaluating children's emotional expression in visual arts before and after the study. Activities were selected to test each of the criteria that are appropriate to the current age range. Summarizing the results, it can be concluded that visual art is a facilitator of children's emotional expression. Bachelor’s thesis consists of 50 pages, including 49 images and 1 table. In Bachelor’s thesis were used 53 references of which 34 were in latvian, 19 in foreign language. Keywords: 3-4 year old children, emotional expression, visual arts.