3.klases skolēnu lasītprasmes veicināšanas iespējas
Author
Līce, Egita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Volāne, Elita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: “3.klases skolēnu lasītprasmes veicināšanas iespējas”. Bakalaura darba autors: Egita Līce Zinātniskā darba vadītājs: profesore, dr. paed. Elita Volāne Mērķis: izzināt un atklāt skolēnu lasītprasmes veicināšanas iespējas latviešu valodas stundās sākumskolā. Hipotēze: 3. klases skolēni lasītprasmi apgūst sekmīgāk, ja regulāri tiek lasītas grāmatas, kas atbilst skolēnu interesēm un rada skolēnos pārdzīvojumu, skolēnus iesaistot lasīšanas maratonā. Uzdevumi: •Analizēt literatūru par lasītprasmi, teksta izpratni; •Izzināt un analizēt jaunākā skolas skolēnu vecumposmu un to īpatnības; •Izzināt un analizēt lasītprasmes veicināšanas pedagoģiskās iespējas latviešu valodas stundās sākumskolā; •Veikt pētījumu un apkopot rezultātus. Pirmajā nodaļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūras izpēte. Izzinātas un analizētas dažādu autoru atziņas (A. Geske, A. Ozola, S. Tūbele, A. Ļubļinska, Ā. Ptičkina, V. Skujiņa, A. Šteinberga, M. Rozenfelde, D. Laiveniece) par lasītprasmes un prasmes teorētisko pamatojumu. Otrajā nodaļā aplūkoti metodiski materiāli par teksta izpratnes veicināšanas iespējām latviešu valodas stundās sākumskolā. Izzināta un analizēta literatūra (D. Ozoliņa, A. Ļubļinska, A. Ptičkina). Apakšnodaļās izzinātas un analizētas (A. Šteinberga, V. Kruteckis, L. Žukovs, G. Svence, V. Zelmenis, L. Žukovs, V. Skujiņa, I. Ozola) autoru atziņas par sākumskolas skolēnu vecumposmu un to īpatnībām, kā arī par lasītprasmes veicināšanas metodiskajiem paņēmieniem. Trešajā nodaļā atklāts pētījums, tā gaita un apkopoti rezultāti. Kopējais bakalaura darba apjoms ir 55 lpp, 5 tabulas, 12 attēli, literatūras un avotu kopējais skaits 29, 9 pielikumi. The Subject of the Bachelor’s Thesis: boosting reading skills in 3rd grade The Author of Bachelor’s Thesis: Egita Līce Supervisor of the Research: Professor Dr. Paed. Elita Volāne The Aim: to ascertain and discover the potentials in boosting reading skills at Latvian language classes in elementary school Hypothesis: 3rd grade pupils learn reading more successfully if they are regularly reading books that are in accordance with their interests and cause some experience in children, as well as involving them in reading marathon Tasks: •to analyse literature about reading skills and comprehension of the text; •to ascertain and analyse the peculiarities of the younger pupils’ age stage; •to ascertain and analyse pedagogical potentials of boosting reading skills at Latvian language classes in elementary school; •make a research and compile the results. In the first chapter both pedagogical and psychological literature have been analysed. Conclusions of different authors (A. Geske, A. Ozola, S. Tūbele, A. Ļubļinska, Ā. Ptičkina, V. Skujiņa, A. Šteinberga, M. Rozenfelde, D. Laiveniece) have been ascertained and analysed. In the second chapter methodological materials about boosting the comprehension of the text at Latvian language classes in elementary school have been examined. Literature has been analysed and examined (D. Ozoliņa, A. Ļubļinska, A. Ptičkina). In sub-chapters information about the stage age and it’s peculiarities of elementary school children has been examined, as well as methodological materials about boosting reading skills have been studied. In the third chapter the research and progress of the study are revealed, as well as the results are compiled. The bachelor’s thesis consists of 55 pages, 5 charts, 12 pictures, the total amount of literature and other sources used 29, 9 appendixes.