Radošās darbības pieredzes bagātināšana 2-3 gadīgiem bērniem tēlotājdarbībā pirmsskolā
Author
Bille, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Radošās darbības pieredzes bagātināšana 2-3 gadus veciem bērniem tēlotājdarbībā pirmsskolā. Pētījuma mērķis ir teoretiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā tēlotājdarbībā pirmsskolā bagātināma 2-3 gadu vecu bērnu radošās darbības pieredze. Teorētiskajā daļā analizēti dažādu autoru darbi pedagoģijā un psiholoģijā par bērnu radošo darbību un viņu vecuma īpatnībām. Empiriskaja daļā ir veikti pedagiģiskie vērojumi un analizēta bērnu darbība radošās darbības pieredzes bagātināšanā tēlotājdarbībā. 2-3 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredze tēlotājdarbībā pirmsskolā bagātināsies, ja skolotājs: •darbosies ar bērniem labvēlīgi, veidos saprotošas attieksmes pret bērnu, izprotīs bērnu fiziskās, emocionālās un garīgās attīstības vienotību; •izmantos dažādus materiālus un tēlotājdarbības tehniskus paņemienus, radīs bērnam iespēju iegūt pirmos priekštatus par mākslu, dos spēju realizēt savas radošās idejas; •lietderīgi pedagoģiskajā procesā iekļaus dažādas rotaļas, rotaļas paņēmienus; • rotaļnodarbībā izmantos dažādas mācību formas, līdzekļus un metodes, materiālus bērnu darbošanai; •izslēgs no savas darbības pārmērīgs didaktisms, savu priekšstatu par tēla risināšanu uzspiedi; •izveidos radošu labvēlīgu katram bērnam atmosfēru, jo katrs bērns ir pelnījis vērīgu, taktisku attieksmi, cieņu pret viņa radošo darbību un tās rezultātiem, uzticēsies bērniem. Darba ir 39 lappuses, 10 tabulas, 5 attēli, 4 pielikumi, izmantoti 28 literatūras avoti. The creative activity experience enrichment in art for children of 2-3 years in preschool. The aim of the study is to identify in theory and in practice the creative work experience enriching in art for children aged 2-3 in preschool. The theoretical part analyses the work of different authors in pedagogies and psychology on children's creative activities and their age patterns. The empirical part has carried out pedagic observations and analyses of children's activities in the creative work experience enrichment in art. The experience of the creative activities for children 2-3 years old in preschool teaching will enrich if the teacher: •working with children in a friendly way, forming understanding attitudes towards the child, promoting the unity of the physical, emotional and mental development of children; •make use of a variety of materials and technical aspects of the teaching activity, give the child the opportunity to acquire the first art preorders, enable him to realise his or her creative ideas; •usefully include a variety of games, playing practices in the pedagogical process; •use different forms, means and methods, materials for children; •exclude excessive dyactypism from your activity, push your image into your own mind; •create a creative friendly atmosphere for each child, as each child deserves an observant, tactical attitude, respect for his or her creative activities and its results, trust the kids. The work is 39 pages, 10 tables, 5 pictures, 4 attachments, 28 sources of literature.